Anglès decidirà en breu si legalitza la mesquita i els veïns volen que ho ajorni

Els residents del casc antic veuen imminent la decisió i reclamen que ho aturi fins que el POUM s'adapti als requisits de la llei

 
El polèmic edifici on s´ubica la mesquita, al carrer del Molí d´Anglès.
El polèmic edifici on s´ubica la mesquita, al carrer del Molí d´Anglès. diari de girona
 NOTÍCIES RELACIONADES

ANGLÈS | E. BATLLE
L'Ajuntament d'Anglès té sobre la taula un assumpte que fa anys que dura, la decisió de si finalment dóna el vistiplau a la legalització de la mesquita que hi ha al carrer Molí, que ha provocat tanta polèmica els últims anys al municipi. En el darrer ple extraordinari, l'alcalde de la població, Pere Figuereda (CiU), va assegurar que en aquests moments s'està estudiant si el projecte tècnic de legalització aportat per la comunitat islàmica local està en consonància amb els requisits de la nova llei de centres de culte aprovada per la Generalitat. Un fet que es desencallarà un cop els serveis jurídics municipals emetin el seu informe i que, per tant, permetrà al consistori prendre en breu la decisió de legalització d'aquest centre de culte del casc antic que fins ara està funcionant amb una llicència de local comercial.
Els veïns del casc antic, en canvi, han emès una nota de premsa reclamant al consistori que ajornin qualsevol resolució respecte la llicència d'aquesta mesquita instal·lada al número 18 del carrer Molí d'Anglès. L'Associació de Veïns del Barri Antic argumenta aquest prec en el fet que, en primer lloc, el municipi d'Anglès es troba actualment inmers en un procés de revisió del Planejament Urbanístic (POUM) i assegura que, segons la llei de centres de culte (16/2009), "els plans d'ordenació urbanística municipal han de preveure sòls amb qualificació de sistema d'equipaments comunitari on s'admetin usos de caràcter religiós de nova implantació".
Per tot això, sol·liciten que es reservi sòl per "possibilitar la implementació de locals que admetin usos religiosos" i, alhora, afirmen que cal un any encara perquè, un cop publicada la llei de centres de culte, s'elabori un reglament on s'especifiquin les condicions tècniques, de seguretat i higiene necessàries en un centre de culte, entre d'altres. En base a tots aquests arguments, els veïns exigeixen que per ara s'ajorni qualsevol decisió municipal respecte de la mesquita "il·legal" del carrer Molí d'Anglès.
3 anys de queixes veïnals
La polèmica sobre la mesquita d'Anglès va arrencar fa més de tres anys. Els veïns, per una banda, consideren que l'edifici antic on es troba aquest centre de culte incompleix les condicions de seguretat i, a més, asseguren que es troba en situació il·legal, ja que no compta amb cap permís per establir-s'hi. L'única llicència amb què compten és de caràcter comercial i, per tant, els veïns ara reclamen que la decisió quedi congelada fins que no s'equivali als requisits de la llei de centres de culte catalana.
Per posar remei a les queixes veïnals des de l'any passat, l'Ajuntament d'Anglès cedeix un dels espais de l'antiga fàbrica tèxtil Burés als seguidors musulmans durant l'època del ramadà, ja que és quan hi ha més afluència de fidels al municipi. I és que en els darrers anys els veïns del casc antic han denunciat que a la mesquita s'hi reunia massa gent, un fet que, tenint en compte que està en un carrer estret i en un edifici sense sortides d'emergència suficients, podria provocar una tragèdia, asseguren.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya