El sindicat USTEC-STEs va denunciar ahir que les plantilles dels centres educatius de les comarques de Girona han començat el curs 2009/2010 amb un 10% ?menys de docents respecte a les plantiles de fa un any. El portaveu sindical a la província, Xavier Díez, va especificar que a dia d'avui s'han nomenat 475 interins a Infantil i Primària i, 199 a Secundària.

El decalaix denunciat de docents d'interins, segons va comentar Díez, "significa que tal i com ens han fet arribar els centres encara no han estat nomenats i sense conèixer les raons profundes del Departament d'aquesta situació, per la qual cosa suposem que el Departament està duent a terme una reconversió educativa d'abast desconegut".

D'una banda el portaveu sindical va comentar respecte a la manca de nomenaments que el "Departament pretén estalviar-se la nòmina de setembre i espera al darrer moment per fer arribar el professorat". I, de l'altra, va indicar que la "suposada racionalització administrativa que suposa la transformació de mitges jornades en terços de jornada implica la reducció de substitucions i interinatges".

Respecte al nou sistema telemàtic, Xavier Díez, va indicar que es tracat d'un mètode "opaç" i que desmillora el que hi havia perquè ara els mestres no tenen opcions per mostrar les seves preferències. Tanmateix va alertar que el Departament "menteix als docents dient-los que si no accepten una mitja jornada o una jornada completa".

Segons ha pogut constatar "moltes escoles" han començat el nou curs escolar amb places vacants i sense els substituts que esperaven per cobrir les reduccions de jornada que altres docents han demanat. En concret, Díez va indicar que el CEIP Taialà de Girona encara espera sis professors per cobrir terços de jornada, un al CEIP Verd, quatre al CEIP Pere Torrent de Lloret de Mar, sis al CEIP Àngels Alemany, també de Lloret i l'escola Peralada on esperen dos interins més.

Díez va argumentar que l'actual context del sistema educatiu es pot deure per la "feixuga hipoteca de la sisena hora i determinats plans d'autonomia" que, tal i com s'esperava, no s'han traduït en unes millores educatives per als escolars.

Finalment, des d'USTEC-STEs van indicar que han constat que en línies generals el professorat al llarg d'aquest curs haurà de fer "més amb menys", la qual cosa aprofundeix "el profund malestar i desconfiança existent".