Ni rastre de màquines, excavadores, operaris o camions a les obres de la carretera N-II. En el tram entre Caldes de Malavella i Sils dos elements indiquen que aquell terreny s´ha treballat. Les evidents variacions geogràfiques que en un futur suposat serà l´autovia A-2 i les restes que els operaris han abandonat en les obres. Aquests estris són palets de fusta, garrafes, cintes de plàstics, i un llarg etcètera d´eines que han estat víctimes d´un saqueig.

El material abandonat pels obrers no és l´únic testimoni que presencia la soletat d´una carretera que encara s´ha d´asfaltar i que no presenta cap mena d´activitat. Una caravana on abans hi vivia una família que vigiliva la maquinària de les obres durant la nit ha abandonat el seu habitatge, que també ha estat víctima del gamberrisme ja que presenta desperfectes en l´exterior.

Lliure accés a les obres

Ara mateix, qualsevol vehicle pot accedir a les obres ja que no hi ha ningú que vigili l´accés a la zona i les tanques de formigó que, en teoria, havien d´impedir passar pel terreny treballat estan ubicades d´una manera que si pot accedir amb un turisme.

Des de la subdelegació del Govern a Girona, no s´han volgut pronunciar respecte l´estat en què es troba el projecte de desdoblament de la N-II tot i que diuen que «estem treballant en aquest aspecte» segons un tècnic de la secció de carreteres. El qual també va assegurar que «les eines abandonades són de l´empresa que estava treballant en les obres».

Els treballs per desdoblar la carretera estatal no avança en cap punt de les comarques gironines. El tram en obres més avançat entre els 78 quilòmetres que conecten Tordera i la Jonquera es troba entre Caldes de Malavella i Sils.

En el cas Gürtel i amb un ERO

Però just aquest tram de la comarca de la Selva és el que els operaris van deixar de treballar fa uns mesos. Les obres es van aturar perquè l´empresa Begar Construcciones y Contratas, propietat de l´imputat en el cas Gürtel José Luis Ulibarri, va abandonar els treballs del projecte. La societat responsable de les obres va presentar, el passat 12 de juny, un concurs de creditors i un expedient de regulació d´ocupació que afectava a 203 treballadors.

Fins al moment, l´únic tram vial que ofereix servei d´autovia en la província de les comarques gironines són els vuit quilòmetres que hi ha entre Fornells de la Selva i Caldes de Malavella. Vuit quilòmetres que es van habilitar en quatre anys.