Càritas de Blanes ha creat un servei d'assessorament de deute familiar per tal d'ajudar les persones que s'han quedat a l'atur amb una important quantitat de factures hipotecàries que han de continuar pagant però a les quals no poden fer-hi front per la seva delicada situació econòmica. La presidenta de l'entitat, Susana Ramajo, explica que des que va posar-se en funcionament el servei el juliol passat ja s'ha assistit mitja dotzena de persones -totes de nacionalitat española- però manifesta que el període més crític començarà a partir de l'octubre, coincidint amb la finalització de la temporada turística.

Aquest servei d'assessorament compta amb un extreballador de banca que s'encarrega d'orientar les persones amb deutes i, fins i tot, d'acompanyar-les a les entitats financeres per renegociar les condicions hipotecàries i de refinançament amb la intenció d'evitar embargaments i desnonaments. De fet, explica el cas d'una persona a la qual el banc li vol prendre les propietats perquè no pot pagar els crèdits en no tenir feina però a qui s'està assessorant i "sembla que es podrà arribar a un acord".

Ramajo insisteix que es tracta d'un servei creat per "la necessitat" que s'ha derivat de la situació de crisi econòmica que arrossega el país i que afecta les famílies "fins i tot anímicament". De moment, el servei només atén persones de Blanes tot i que no tanca les portes a ciutadans d'altres municipis si hi són derivats pel seu centre de Càritas local. Per poder ser assessorades, les persones interessades s'han d'adreçar al servei d'acollida de l'entitat blanenca els dilluns, de 10 a 12 del migdia. Després són derivats a l'assessor. "Això és un filtre per tal d'ajudar les persones que volen i ho necessiten i no els que se'n vulguin aprofitar", apunta Ramajo.

La presidenta de Càritas de Blanes assegura que no hi ha data límit per aquest servei i, afegeix que l'entitat està pensant a crear un futur servei d'assessorament per comprar vivendes "perquè la gent no torni a caure en el mateix".