PLANOLES | DDG/ACN
Un veí o grup de veïns de Planoles ha volgut fer una innocentada als visitants de la zona penjant diversos cartells que alerten de la presència d'óssos pels boscos del Ripollès. Els cartells, que han estat penjats a l'entrada de diversos boscos situats entre Planoles i el nucli de Nevà , al terme municipal de Toses, també donen diversos consells als visitants en to de broma en cas de trobar-se amb els temuts animals.
El Consorci d'Espais d'Interès Natural del Ripollès (CEINR) considera una "bretolada" l'aparició d'aquests cartells alertant de la presència d'un ós a la zona. El seu gerent, Esteve Pous, va dir que no hi ha cap possibilitat que hi hagi óssos a la zona.
Els cartells estarien situats a l'entrada de diferents boscos de la zona, que aquesta època són freqüentats per boletaires. El responsable d'aquest consorci va admetre que "alguna persona s'ho pot haver pres seriosament".
L'autoria dels cartells encara no és clara, però segons sembla es podria atribuir a un veí o grup de veïns de Planoles que habitualment fa cartells en to de broma.
Segons va explicar Pous, els cartells també donen consells, que va qualificar que són "del tot ridículs". Els cartells adverteixen, per exemple, que està prohibit donar menjar als óssos, fer sorolls per no molestar-los i que en cas de trobar-se amb un d'aquests mamífers cal tirar-se a terra i despullar-se. Pous va explicar que no sap si el cos d'Agents Rurals, que és qui té la competència, acabarà retirant aquests cartells.