BANYOLES | ANNA TARRÉS
Després d'una vetllada "d'èxit", segons va afirmar l'alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, el municipi ha sortit de dubtes i ha conegut el primer Banyolí de l'Any. El guardonat ha estat el conegut cineasta Albert Serra, escollit entre els tres finalistes nominats després de passar una segona volta de votacions -en aquesta ocasió a càrrec d'un jurat-.
El claustre del monestir de Sant Esteve de Banyoles va començar a emplenar-se a quarts de nou del vespre fins a assolir un aforament superior a les 250 persones. En aquesta ocasió, lluïa un aspecte diferent al de qualsevol altre dia, i és que l'organització l'havia engalanat per l'estrena del lliurament de premis al Banyolí de l'Any. El batlle va mostrar-se content pel resultat d'aquesta entrega, que valora com "una bona iniciativa" que pretén, precisament per contextualitzar-se en un moment difícil, "premiar els millors d'entre tots nosaltres i reconèixer l'esforç que aquests fan per portar el nom de Banyoles arreu".
La votació popular va proposar tres candidats mereixedors del premi: el futbolista del F.C Barcelona, Andreu Fontàs; el president de l'Atlètic Club Banyoles, Jose Ignasi Estany; i el director i productor de cinema, Albert Serra. Aquest últim va ser precisament l'escollit per ser nomenat Banyolí de l'Any.
A banda d'aquest guardó, es van repartir altres reconeixements més enfocats al llarg i continuat treball en el temps, així com a les iniciatives de caire social i empresarial.
Els jurats encarregats de deliberar aquestes categories van considerar l'atorgament del premis a la Trajectòria Personal a l'actor i periodista Joan Olivas, banyolí des del 1925 i que ha tingut i manté una relació constant amb diferents entitats de totes les vessants locals, així com una dedicació àmplia a les activitats realitzades a la localitat. El premi a la Millor Iniciativa Social va ser concedit a l'empresa Agustí y Masoliver, S.A (AMSA), fundada el 1905, pel seu alt grau de responsabilitat social, i la seva relació amb la Fundació Estany, d'on és patrona; mentre que el de la Millor Iniciativa Empresarial va ser entregat a Automatismes Girona, S.L, en reconeixement a la seva innovació.
La celebració de lliurament de premis i el sopar van posar el punt final amb un actuació de Les ?Síxters.