La relació entre cotxes i vianants, com tot en aquesta vida, és d'amor i odi. L'aparició dels vehicles a quatre rodes va suposar l'invent del segle. Les distàncies es reduïen notablement i tothom volia tenir-ne un. L'ús del vehicle s'ha estès tant amb el pas dels anys que ara s'utilitza fins i tot per anar a comprar a la botiga del costat de casa. En aquests moments, per tant, el que en un principi eren avantatges, ara s'ha convertit en un problema, un greu problema diria jo. A cada llar hi ha més d'un vehicle i els cotxes s'han transformat en una veritable plaga: ocupen tot l'espai disponible dels carrers i una mica més, contaminen l'atmosfera, són l'origen de nombrosos accidents... Per això, s'han de celebrar dies com "La setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura", unes jornades que serveixen per recordar als ciutadans que es poden fer molts desplaçaments a peu, en bicicleta o transport públic. En moltes d'aquestes opcions, a més, fem salut. Quan hi ha setmanes o dies d'algun tema en concret, molt malament, perquè això vol dir que les coses no s'han fet bé. El més important d'aquests dies, però, no són els talls de carrers puntuals del "Dia sense cotxes" o les bicicletades que s'organitzen, el que interessa de veritat és un canvi d'hàbits a nivell particular, però també un canvi en la manera de dissenyar l'urbanisme dels nostres pobles i ciutats. Cada cop hi ha més illes de vianants o carrers en què s'amplien les voreres per donar prioritat al vianant. Aquests dies, per exemple, Lloret ha anunciat que eliminarà els 150 cotxes aparcats a la façana marítima i el passeig serà d'una única direcció. S'oferirà una millor imatge i el vianant tindrà molt més espai a la seva disposició. La mesura anunciada a Lloret és bona, però, com ja va reconèixer el mateix alcalde, generarà un cert desgast en el govern. La via alternativa al passeig serà un carrer interior o l'actual carretera de Blanes a Tossa. Els embussos, per tant, estan garantits en certs moments, perquè la GI-682 ja està col·lapsada una part de l'any. Aquest vial, algun dia, serà un carrer més de la vila, perquè els cotxes passaran per la nova carretera que ha de sortir de Blanes i ha d'acabar a la carretera de Tossa després d'haver rodejat Lloret. Quants anys fa que parlem d'aquesta autovia primer, autopista després i ara via segregada? Molts i molts.

Almenys s'ha fet un primer pas. Això és el que convé, més passes i menys consum de benzina, sobretot per als desplaçaments curts o molt curts.