El desdoblament de la C-66 passa per sobre d´una casa de Corçà i un bar

La Generalitat té la intenció d'expropiar-los si el projecte executiu no en canvia el traçat

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
El restaurant La Isla, que el desdoblament de la C-66 enderroca en l'estudi informatiu amb la casa veïna.<br/>
El restaurant La Isla, que el desdoblament de la C-66 enderroca en l'estudi informatiu amb la casa veïna.
 aniol resclosa

GIRONA | CARLES TORRAMADÉ
El desdoblament de la carretera C-66 entre la Pera i Sant Climent de Peralta genera des de fa anys debats en el tram de l'anomenada variant de la Bisbal -des del nucli urbà de Corçà fins passat Vulpellac i Fonteta-, però no és en l'únic tram d'aquest recorregut que existeixen problemes. L'actual estudi informatiu de l'autovia passa per sobre d'un referent d'aquesta carretera, el restaurant La Isla, i la casa que hi ha al seu costat. Mentrestant, a la Pera, un particular ha portat al contenciós administratiu l'Ajuntament per donar suport al traçat nord -per sobre del polígon; l'altre que oferia PTOP el 2008 seguia la carretera actual-, que és l'únic que contempla el nou estudi informatiu. Des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, s'informa respecte del bar i la casa que si el projecte executiu deixa el mateix traçat, s'hauran d'expropiar i tirar a terra.
Els propietaris del bar La Isla viuen al darrera, a uns 50 metres, i tenen intenció de presentar al·legacions, però també admeten que ja n'estan cansats, després que els hagin presentat diferents projectes. Segons explica Moisès Fabrellas, estan "indignats" perquè ja és el tercer cop que els presenten un projecte i, en les anteriors ocasions, no els han respost. Així, en una primera ocasió, la carretera passava per davant de l'establiment i la carretera de serveis pel darrere. El segon projecte és el de l'any passat, que contemplava dues opcions: una més propera cap a Rupià i la segona que els ocupava l'aparcament i tenien el talús davant dels nassos del restaurant -que tenen llogat-.
Amb l'actual projecte, el talús es desplaça davant de la seva casa i la carretera passa per sobre de l'establiment de restauració. Fabrellas expressa que "fins ara no s'enderrocava res, i ara ens afecta de ple". Fabrellas desconeix si PTOP té intenció d'enderrocar-ho, però reconeix que "el bar sense carretera no és res i potser l'opció de l'expropiació no és dolenta". La carretera segueix endavant, i al costat del restaurant hi ha una casa que també hauria d'anar a terra.
El cas és que també existeix una problemàtica amb la divisió municipal: Fabrellas explica que el restaurant és Rupià i la casa del veí, Corçà; i així l'Ajuntament de Rupià té intenció de presentar una al·legació per salvar l'establiment; però per PTOP, el restaurant segueix sent Corçà i es motra sorprès perquè Rupià al·legui per un assumpte de Corçà. Fonts municipals de Corçà sostenen la versió de Fabrellas.
En qualsevol cas, des de PTOP diuen que el traçat que recull l'estudi informatiu actual és el millor per a Rupià i que de moment es troba a exposició pública, per la qual cosa pot patir alguns canvis. Si no n'hi ha, es recorrerà a l'expropiació. Rupià també reclamarà un canvi al pas que ha de donar vialitat cap a Cassà de Pelràs i Púbol.
Quant a la Pera, l'Ajuntament haurà d'anar als jutjats per posicionar-se a favor del traçat que passa per sobre del polígon. Aquest Ajuntament, que pensa fer al·legacions tècniques, va rebre un centenar de signatures que volien el traçat per l'actual carretera.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad