Els pressupostos de l'Estat preveuen uns simbòlics 100.000 euros per al desdoblament de la N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva durant el 2010. Òbviament, això vol dir que no es podran començar els treballs durant l'any que ve. En tot cas, les inversions, segons preveu el Govern, es traslladaran cap a ?l'any 2011 (15 milions previstos), 2012 (40 milions previstos) i, sobretot, el 2013 (113 milions previstos en el que serà la principal inversió, tot i que les eleccions generals estan previstes pel 2012 i per tant no se sap qui governarà). Però aquestes no eren, ni molt menys, les previsions del govern estatal ara fa un any. Quan es van presentar els pressupostos de 2009, l'Estat preveia destinar gairebé 76 milions d'euros a aquest tram de la N-II durant el 2010, 65 durant el 2011 i 65 durant el 2012. És a dir, que la principal inversió en el recorregut entre Tordera i Maçanet s'havia de produir durant l'any que ve, i no d'aquí a tres anys, com finalment serà.

I a què s'ha degut, aquest canvi de plans? Doncs al fet que, malgrat que inicialment el govern tenia previst començar les obres a mitjan aquest mateix 2009, tot just al mes de juny es van aprovar l'expedient d'informació pública i el projecte de traçat del tram de forma definitiva. Davant d'això, la Subdelegació del Govern a Girona ja va advertir que els treballs anirien amb mig any de retard i calculava que, anant bé, les tasques podrien començar a principis de 2010. Finalment, però, no serà així, i l'inici dels treballs es traslladarà, com a mínim, a principis de 2011.

I és que els 8,5 quilòmetres de què consta el recorregut, que passen pels termes municipals de Tordera, Blanes i Maçanet, són especialment complicats i per això el cost del projecte és el més car de tota la comarca de la Selva: gairebé 300 milions d'euros. Un dels punts que ha aixecat més polèmica ha estat el seu pas a prop del Vilar de Blanes, ja que l'Ajuntament va intentar impedir-ho a través de tres recursos contenciosos, dos dels quals no han prosperat i l'altre encara està pendent de resolució. Finalment, la futura autovia passarà a 500 metres del Vilar, però com a molt aviat no es podrà començar a construir fins l'any 2011.

Una altra partida que s'ha "desinflat" respecte a les previsions ha estat la destinada a millores en la via ferroviària de Barcelona a Puigcerdà. I és que, en el pressupost de 2009, es preveia que durant el 2010 s'hi destinarien 17 milions, que es transformarien en 32 durant el 2011 i gairebé 47 per al 2012. A la vista de les xifres, però, sembla que l'Estat ha canviat d'opinió, ja que ha rebaixat aquesta partida a sis milions d'euros durant el 2010, pel 2011 només en preveu quatre i per a la resta d'exercicis no hi ha cap previsió.

Una cosa similar succeeix amb el nou pas transfronterer Puigcerdà-frontera francesa: l'any passat, l'Estat previa destinar-hi 6 milions d'euros durant el 2010, partida que ara s'ha reduït fins a només 100.0000.

Sense ser un descens tan exagerat, ja que les previsions inicials ja eren menors, també es redueixen-respecte als números de l'any passat- les partides destinades a la variant de Ribes, el Túnel de Toses i l'enllaç Cabanelles-Besalú de l'A-26.

Però no totes les partides han disminuït. Algunes s'han incrementat, tot i que no són una majoria i els augments no han estat espectaculars. Per exemple, s'ha augmentat la dotació per al desdoblament de la N-II entre Maçanet i Sils, ja que inicialment s'hi volien dedicar 2,3 milions d'euros i finalment seran 3,1. Tot i això, cal tenir en compte que les obres estan aturades des de fa aproximadament un any, de manera que difícilment es van gastar els 9 milions destinats a aquesta carretera durant el 2009.

També veu incrementada la seva partida l'estudi per a la construcció de l'Eix Pirinenc, ja que fa un any el govern estatal ni tan sols feia una previsió de partides i en canvi finalment s'ha decidit destinar-hi 647.000 euros.