Augmentar la freqüència de pas del transport públic és més car. Però Lloret vol reduir l'espera dels usuaris de la L-2 d'autobús que passa per Fenals a la meitat encara que això suposi incrementar-ne el seu dèficit en un 40%. Així doncs, poder pujar a un autocar cada 20 minuts per donar cobertura als usuaris de l'IES Lloret de Mar i del Centre d'Atenció Primària -tots dos a Fenals- li costarà a l'Ajuntament una despesa 140.000 euros anuals negatius. Així va quedar aprovat dilluns durant el ple municipal.

Fins a dia d'avui, aquesta línia de transport públic disposava d'un doble horari: un a l'hivern i un altre a l'estiu. Aquest darrer consistia en incorporar un bus més degut a l'augment de població que experimenta Lloret durant el període vacacional i contribuir així a la reducció del temps d'espera. Però l'empresa concessionària del servei, Transports Pujol i Pujol SL, va demanar al govern (CiU, PP) ampliar la freqüència de pas per la L-2 des de l'u de novembre fins el tres de març perquè la població pugui seguir disposant d'un autocar cada 20 minuts.

Es tracta d'una reivindicació que els veïns de la zona de Fenals ja havien manifestat en alguna ocasió després d'haver-se d'adaptar forçosamnet cada any als canvis d'horaris i a l'augment de l'espera a les parades del barri quan arribava l'hivern.

El canvi no significarà la compra de cap vehicle de transport nou sinó que s'aprofitarà el que ja s'ha estat usant al llarg de l'estiu.

A banda d'això, el govern no contempla ampliar cap altra línia d'autobusos de la població amb el que la L-1 de Can Sabata i la L-3 de Canyelles -que funciona només a l'estiu- restaran igual i amb els mateixos horaris.

El regidor de Medi Ambient i Mobilitat Ignasi Riera (CiU) explica que aquesta ampliació de línia, malgrat sigui deficitària, beneficiarà la població en dos aspectes. En primer lloc perquè en millorarà el servei i permetrà que un volum major de persones en pugui fer ús al llarg de tot l'any. En segon lloc perquè contriubirà a la reducció d'emissions de diòxid de carboni al fomentar l'ús del transport públic per als desplaçament interiors.

Riera recorda que Lloret és un municipi de 40.000 habitants i remarca que aquest fet porta implícit l'augment dels serveis -en aquest cas l'ampliació d'una línia d'autobús urbà- en la mesura que creix demogràficament per seguir donant cobertura a tota la ciutadania.