EN DIRECTE

Lloret augmenta la freqüència d´autobús de la L-2 però el dèficit pujarà un 40%

Es mantindrà l'horari d'estiu a petició de l'empresa incorporant un vehicle més i reduint a la meitat l'espera dels usuaris

 
Disposar de dos autobusos per a la L-2 suposarà una freqüència de pas cada 20 minuts i no cada 40 minuts.
Disposar de dos autobusos per a la L-2 suposarà una freqüència de pas cada 20 minuts i no cada 40 minuts. Carles colomer
 NOTÍCIES RELACIONADES

LLORET DE MAR | MARTÍ SANTIAGO
Augmentar la freqüència de pas del transport públic és més car. Però Lloret vol reduir l'espera dels usuaris de la L-2 d'autobús que passa per Fenals a la meitat encara que això suposi incrementar-ne el seu dèficit en un 40%. Així doncs, poder pujar a un autocar cada 20 minuts per donar cobertura als usuaris de l'IES Lloret de Mar i del Centre d'Atenció Primària -tots dos a Fenals- li costarà a l'Ajuntament una despesa 140.000 euros anuals negatius. Així va quedar aprovat dilluns durant el ple municipal.
Fins a dia d'avui, aquesta línia de transport públic disposava d'un doble horari: un a l'hivern i un altre a l'estiu. Aquest darrer consistia en incorporar un bus més degut a l'augment de població que experimenta Lloret durant el període vacacional i contribuir així a la reducció del temps d'espera. Però l'empresa concessionària del servei, Transports Pujol i Pujol SL, va demanar al govern (CiU, PP) ampliar la freqüència de pas per la L-2 des de l'u de novembre fins el tres de març perquè la població pugui seguir disposant d'un autocar cada 20 minuts.
Es tracta d'una reivindicació que els veïns de la zona de Fenals ja havien manifestat en alguna ocasió després d'haver-se d'adaptar forçosamnet cada any als canvis d'horaris i a l'augment de l'espera a les parades del barri quan arribava l'hivern.
El canvi no significarà la compra de cap vehicle de transport nou sinó que s'aprofitarà el que ja s'ha estat usant al llarg de l'estiu.
A banda d'això, el govern no contempla ampliar cap altra línia d'autobusos de la població amb el que la L-1 de Can Sabata i la L-3 de Canyelles -que funciona només a l'estiu- restaran igual i amb els mateixos horaris.
El regidor de Medi Ambient i Mobilitat Ignasi Riera (CiU) explica que aquesta ampliació de línia, malgrat sigui deficitària, beneficiarà la població en dos aspectes. En primer lloc perquè en millorarà el servei i permetrà que un volum major de persones en pugui fer ús al llarg de tot l'any. En segon lloc perquè contriubirà a la reducció d'emissions de diòxid de carboni al fomentar l'ús del transport públic per als desplaçament interiors.
Riera recorda que Lloret és un municipi de 40.000 habitants i remarca que aquest fet porta implícit l'augment dels serveis -en aquest cas l'ampliació d'una línia d'autobús urbà- en la mesura que creix demogràficament per seguir donant cobertura a tota la ciutadania.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya