El projecte del desdoblament de la N-II al seu pas per les comarques de Girona podria prendre el títol d'una novel·la més que coneguda i llegida per la majoria durant la infantesa, La història interminable, de l'escriptor alemany Michael Ende. Ara bé, la diferència principal és que mentre un és un relat fictici, les obres de la N-II són una realitat. Un projecte que per més anuncis que es facin no veu la seva fi, independentment de la formació política que porti les regnes de la seva execució. Malgrat l'anunci reiterat de previsió d'inici d'obres, a dia d'avui, després de més de 15 anys de debat, només s'ha aconseguit acabar i fer transitable un espai de 8 quilòmetres, el tram Fornells-Caldes, d'un total de 8 seccions que composen el desdoblament de la N-II entre la Frontera i Tordera.

06/06/1996

La paraula més utilitzada per referir-se al desdoblament de la N-II, "prioritari", ja s'utilitzava des del pp

Pere Navarro m'ha traslladat com a temes prioritaris el desdoblament de la N-II i d'una sèrie d'obres que considera importants"

El delegat del Govern a Girona, Robert Brell (PP), responia així a una entrevista publicada a Diari de Girona, on deixava clar que, pel Ministeri de Foment, el projecte de la N-II era una de les qüestions prioritàries del govern (PP). Però, que passats dos anys, i ja situats a principis del 1998, es va poder comprovar com durant aquest període el govern liderat pel popular José Maria Aznar no havia realitzat a Girona cap actuació en matèria d'infraestructures en vials nous; és a dir, que no s'havia procedit a l'execució d'obres de desdoblament de la N-II. És més, en els pressupostos del 1997 no hi havia cap previsió pressupostària per a desdoblar aquesta desitjada carretera.

05/01/2000

el pp comença a posar data al desdoblament

Adjudicarem les obres de desdoblament de la carretera N-II des de Tordera i fins al terme municipal de Fornells de la Selva l'any 2001"

El Secretari d'Estat d'Infraestuctures, Albert Vilalta, va fer contundentment aquest anunci tot just encetat l'any 2000, amb una previsió molt més que positiva si es fa una mirada a la situació del desdoblament d'aquesta carretera a finals del 2001. I és que el mes de desembre d'aquell any, Foment tot just presentava la proposta de desglossament del projecte d'ampliació d'aquesta carretera a quatre carrils que dividia l'evolució dels tràmits i les obres en vuit trams diferents. L'argument que es va donar des del Govern és que es presentava aquella proposta per tal d'agilitzar les obres.

24/10/2001

optimisme pensant ja en les properes eleccions generals

Abans de les eleccions de 2004 la societat gironina veurà com el desdoblament és una realitat"

El Secretari General del PP, Javier Arenas, deuria veure molt clar que el projecte de la N-II era un projecte fàcil i ràpid, tot i que la realitat ha demostrar tot el contrari. Ara bé, aquestes paraules a poc més de dos anys d'unes eleccions generals no deixaven de ser sorprenents; sobretot si es té en compte que mig any abans, el ministre de Foment, Álvarez Cascos, deia que el projecte no es veuria acabat abans del 2007 (declaració acompanyada per un "procurarem no perdre més temps per fer aviat les obres"), data que es va anar pregonant com a horitzó difós i sense concretar fins a la campanya electoral.

02/03/2004

les promeses del psc-psoe en campanya electoral

En dos anys es pot abordar el projecte executiu i adjudicar el desdoblament

de la carretera N-II"

Als primers pressupostos que aprovi el nou Govern socialista hi haurà una partida de 16 milions d'euros per realitzar aquestes obres"

En plenes eleccions generals, la candidata del PSC per Girona, Montse Palma, va prometre una injecció pressupostària per desencallar el projecte a la N-II. En el moment de la veritat, després del canvi de govern PP per PSOE-ERC-ICV, aquells 16 milions d'euros van no només reduir la seva quantitat sinó desparèixer. Un cop presentats els pressupostos pel 2005 es va poder comprovar com el projecte del PSOE no preveia cap euros pel tram de Maçanet a Sil i per al de Sils a Caldes (dues partides existents l'any 2004).

28/03/2004

la primera pedra, de fornells a caldes, titllada d'electoralista

És una equivocació qualificar d'electoralista la col·locació de la primera pedra, perquè va més enllà de la militància política"

El llavors Secretari d'Estat d'Infraestructures, Beningno Blanco (PP), va voler rentar la cara al criticat acte de col·locació de la primera pedra de la N-II, en campanya electoral, que havia provocat malestar entre les diferents formacions. Ara bé, una declaració no pot fer la feina si no va acompanyada d'una acció. I això és el que va faltar en el tram entre Fornell i Caldes. Un mes més tard les obres estaven aturades i no es inaugurar fins tres anys llargs més tard el 19 de desembre de 2007, ja que malgrat l'acte oficial encara faltaven alguns detalls acabar. Foment va tardar per desdoblar 8 quilòmetres el doble del previst, quatre anys, i molt més enllà en el temps.

03/09/2006

Licitacions a dos anys vista que s'allarguen amb noves previsions

Aquesta vella cançó de tenim la N-II pendent d'aquí dos anys ja serà impossible. Els estudis informatius han de permetre licitar en un o dos anys tot el que queda de la N-II"

El Conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, va considerar que amb l'estat de desenvolupament dels trams i dels estudis informatius el projecte de la N-II es resoldria amb un obrir i tancar d'ulls. Però les seves declaracons van deixar de tenir validesa quan la cap de llista del PSC al Congrés, Montse Palma, precisament dins de la data de previsió de Nadal (7/03/2008), avançava en campanya d'eleccions generals que "en un termini de tres o quatre anys el desdoblament de la N-II serà una realitat". Les seves declaracions respecte el projecte en global van ser molt clares i contundents: "El desdoblament ja està accelerat, i ho dic perquè en aquests moments tot els projectes estan a punt i la majoria està en obres o a punt d'adjudicar-se".

17/07/2009

correció dels càlculs i ampliació del termini d'execució fins al 2015

Totes les obres finalitzaran en sis anys. Crec que és un termini acceptable, segons m'han assegurat els experts, per poder-la tenir acabada"

El subdelegat del Govern estatal a Girona, Francesc Francisco-Busquets, va sorprendre amb les seves delcaracions a un acte organitzat per Acesa per informar de l'estat de les obres sobre el projecte d'ampliació de l'AP-7 a Girona, on va assegurar que les previsions de finalització d'aquesta infraestructura, que incloïa l'ampliació de carrils de l'autovia des de la Jonquera fins a Tordera i una autopista de tres carrils, apuntaven a 2015. Aquestes declaracions de Francisco arribaven poc després de saber que el tram entre Sils i Caldes estava aturat. Sembla que, malgrat les eternes promeses del govern, i especialment de Foment, la N-II ampliada es resisteix a fer-se realitat. A la vista de les eleccions el de 2012, es comprovarà si es fixen nous terminis.