EN DIRECTE

Un informe del secretari diu que Figueres ha de cobrar taxes per la carpa de Nadal

El document diu que han de ser 30.000 euros, però l'Ajuntament n'ha reclamat només 12.000

 
L´empresa, que va obrir l´any passat, es troba al recinte firal.
L´empresa, que va obrir l´any passat, es troba al recinte firal.  conxi molons

FIGUERES | G.TUBERT
L'Ajuntament de Figueres reclama ara a l'empresa Laser Drome un import de 12.000 euros per la instal·lació de la carpa infantil que va col·locar durant les festes de Nadal i per la qual no se'ls havien cobrat taxes. El grup municipal d'ERC va denunciar en reiterades ocasions la situació i el mes passat el mateix secretari general del consistori va emetre un informe en el qual concloïa que l'equip de govern (CiU, PSC i ICV) havia incomplert la normativa. Ara, l'alcalde, Santi Vila (CiU), ha emès un decret en el qual reclama un rebut en concepte "d'ocupació de terrenys d'ús públic amb taules, cadires, tarimes i elements anàlegs amb finalitat lucrativa". Segons l'informe, les tarifes que s'haurien aplicat suposarien més de la meitat del que estableix l'ordenança per a aquest tipus d'instal·lacions.
Durant les festes de Nadal de l'any passat, l'empresa va instal·lar una carpa infantil d'uns 2.100 metres metres quadrats a la zona del recinte firal. L'espai va restar en aquesta ubicació durant vint dies, però el consistori no li va cobrar les corresponents taxes, tal com va admetre el mateix alcalde i diu l'informe del secretari general. L'oposició va titllar la situació d'important "greuge comparatiu" respecte a d'altres entitats i l'informe del consistori va concloure que la situació havia incomplert la normativa referent a la gestió de taxes.
L'oposició va assegurar que no se li havien donat prou explicacions sobre la situació i va estimar que el consistori va deixar d'ingressar uns 30.000 euros en concepte de taxes.

Menys de la meitat
I és que, malgrat el rebut que ha emès el consistori de 12.000 euros, l'interventor va emetre un informe en el qual determinava que s'havien d'aplicar 0,75 euros per metre quadrat i dia -durant el 2008- i 0,80 -durant el 2009-, a través dels quals la xifra ascendiria, diu ERC, als 30.000 euros d'import. Segons el decret d'alcaldia, però, les tarifes aplicades durant els dies del 2008 ascendeixen a 0,28 euros per dia i, durant aquest any, a 0,30. El concepte d'ocupació que s'utilitza en aquest cas, però, és per a cadires, taules i tarimes, entre d'altres, en lloc de seguir "l'ordenança fiscal reguladora de les taxes per utilització provativa o aprofitament especial del domini públic, (...) per a la instal·lació d'aparells de fira i atraccions al recinte firal". Així, doncs, les tarifes que se li aplicarien a l'empresa figuerenca suposarien més de la meitat del que estableix la normativa municipal.
En aquest sentit, el regidor d'ERC Joan Antoni Bertran assegura que el consistori hauria d'establir un criteri concret a l'hora de cobrar per l'ocupació de la via pública, ja que, segons diu, al circ que darrerament es va instal·lar també a la zona del recinte firal "tampoc se li va cobrar res". En canvi, però, el grup a l'oposició denunciava el mes passat que "l'Ajuntament va aplicar una taxa de 45 euros a l'entitat Iaeden per un sopar que va fer el mes de juny passat a la plaça Catalunya i, a més, els va demanar que al lloc hi instal·lessin tres extintors, banys, disposar d'una pòlissa de responsabilitat civil, informar els veïns de l'acte i acabar abans de la una de la matinada". Segons sembla, l'empresa hauria presentat un recurs en contra d'aquest import que ara se li reclama.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya