El grup municipal d'ERC de Blanes vol que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) incorpori dins el pla d'infraestructures de transports de Catalunya la creació del tramvia entre Palafolls i Lloret de Mar. La regidora independentista, Conxita Boldú, juntament amb el seu predecessor, l'exregidor Joan Puig, van criticar que la Generalitat hagi prioritzat la prolongació de l'autopista del Maresme (C-32) fins a Blanes "sense saber quan es podrà desdoblar la N-II en la seva totalitat".

Al seu entendre, el PTOP hauria de tenir en compte el projecte que va elaborar l'estudiant de batxillerat Víctor Català, en el qual va demostrar la viabilitat d'un tramvia que enllacés Palafolls i Lloret de Mar, i que seria més barat que construir els 4,4 quilòmetres de la prolongació de l'autopista. Prolongació que comportarà, entre altres coses, apujar el peatge de Santa Sussanna, la partició del carril bici que uneix Blanes i Tordera, "un caos circulatori a la girola que s'ubicarà a la GI-600, sota el viaducte, perquè no està garantida la continuïtat de la carretera" i un "impacte visual molt fort quan la carretera entri al Vilar".

Els independentistes apunten que en el Pla General que s'està elaborant hi ha una reserva de terrenys que podrien usar-se per desdoblar la carretera d'accés a la Costa Brava i incorporar-hi el tramvia.

Tant Boldú com Puig recorden que Blanes i Lloret són els pobles que estan experimentant el creixement demogràfic més elevat de les comarques gironines i troben inadmissible que el PTOP no tingui en compte aquest fet en el pla d'infraestructures. Encara més quan "està demostrada la viabilitat del tramvia entre Palafolls i Lloret", que costaria gairebé 71 milions d'euros, beneficiaria 2.800.000 usuaris anuals i s'amortitzaria en 40 anys amb un benefici de retorn del 14% per a l'empresa adjudicatària.

D'acord amb això, ERC presentarà una moció durant el proper ple municipal reclamant al PTOP la incorporació d'aquest tramvia dins el pla d'infraestructures "perquè és rendible".