EN DIRECTE

ICV reclama que es paralitzi la variant de la Bisbal

En les al·legacions demana que es faci l'avaluació ambiental estratègica, si no portarà el cas als jutjats i al Tribunal d'Estrasburg

 

GIRONA | DDG
La manca d'entesa dins del Govern tripartit de la Generalitat respecte del projecte de l'autovia al seu pas de la Pera fins a Forallac -dins del tram conegut com a variant de la Bisbal- segueix sent palès. Ahir, el grup d'Iniciativa per Catalunya-els Verds va fer públiques les seves al·legacions en què com a conclusió reclama la suspensió de la tramitació fins que no se sotmeti el projecte a l'avaluació ambiental estratègica.
El posicionament dels ecosocialistes respecte a la variant de la Bisbal s'ha mostrat des de l'any passat contraposada totalment als passos que va fent el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, i el seu conseller, Joaquim Nadal.
Iniciativa ha defensat en tot moment que la millor opció hauria estat una millora del transport públic. En qualsevol cas, en l'exposició pública de l'estudi informatiu de l'any passat -amb dues opcions pel sud i una pel nord?-, un estudi del Departament de Medi Ambient -en mans d'ICV?- manifestava que la nord era la menys impactant. No era vinculant ni entrava dins del procés de tramitació, com sempre ha assegurat Nadal. Les al·legacions que van presentar aleshores encara han de rebre resposta, segons ICV. I aquest any, el nou estudi informatiu elimina aquest traçat nord.
Ara, ICV ha presentat al·legacions als dos traçats sud en què en reclamen la paralització perquè no s'ajusta a normativa vigent "atès que s'ha omès el tràmit d'avaluació ambiental estratègica que obliga a analitzar l'impacte de totes les alternatives possibles, inclosa la de no construir cap infraestructura".

A Estrasburg
En aquest sentit, considera que l'obra és de suficient envergadura perquè els projectes siguin sotmesos a aquesta avaluació, que és d'obligat compliment ja que és una directiva europea, alhora que forma part del Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya, com a Anella de les Gavarres. En cas de fer-se aquest estudi, els ecosocialistes alerten que acudiran a la via contenciosa i al Tribunal d'Estrasburg si fa falta.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya