Els treballs de moviment de terres per l'anunciat desdoblament de l'Eix Tranversal (C-25) ja han començat. Les obres han començat en diferents punts del tram Vic-Girona, al seu pas per la comarca d'Osona. A Espinelves (Osona), a tocar del Coll de Revell, és on es fa més visible l'inici dels treball. El desdoblament es reprèn un any després que es fes l'enllaç al sector de Joncadella, a la comarca del Bages. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, havia avançat fa uns mesos que si l'empresa Cedinsa, que és qui fa les obres, no començava les obres després de l'estiu la Generalitat prendria mesures davant del retard acumulat.
Els treballs s'han iniciat en zones dels termes municipals de Calldetenes (Osona), Gurb (Osona) i Espinelves. El tram entre Vic i Girona serà el primer tram del desdoblament. L'obra s'executarà perquè se'n fa càrrec directament Cedinsa. Els trams entre Vic- Manresa i Manresa-Cervera seran subrogats per l'empresa concessionària a altres constructores.
La previsió inicial era que el desdoblament finalitzes l'any 2011. El retard acumulat apunta que l'obra s'acabarà el 2012 i el 2013. La principal dificultat que ha tingut Cedinsa per tirar endavant l'obra ha estat aconseguir els diners per executar-la. El desdoblament de l'Eix es finança amb el sistema de peatge a l'ombra. Amb aquest sistema, la concessionària paga l'obra i, a canvi, cobra un percentatge anual.
El retard acumulat havia provocat picabaralla política entre el Govern i l'oposició. Aquest mes d'agost diputat i portaveu d'infraestructures de CiU al Parlament, Josep Rull, va denunciar que el Govern estava incomplint els terminis fixats. Rull xifrava el retard en aquestes obres en un any i mig. Rull va assegurar llavors que cada vegada topaven més la Catalunya 'virtual' amb els 'powerpoint' i les 'presentacions grandiloqüents' del conseller Nadal; i la Catalunya 'real' de les obres aturades.
Nadal va respondre a les critiques de CiU afirmant que el Govern i la concessionària Cedinsa havien demostrat amb les obres C-16 fins a Berga, amb el desdoblament Maçanet-Platja d'Aro i les obres de desdoblament Vic-Ripoll que 'compleixen el que diuen' i que responien adequadament als projectes adjudicats. El titular del DPTOP creia que 'CiU ja va fer el ridícul amb els mateixos arguments amb la C-17 i s'havia quedat amb 'un pam de nas'.