El conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, va reconèixer ahir que la situació de paràl·lisi en què es troba la N-II és "un clam al cel i una vergona", tot i que va assegurar que compta amb el compromís del ministre de Foment, José Blanco.

Si Nadal ja va admetre a Diari de Girona el mes d'agost passat que el "Ministeri de Foment és molt conscient que la N-II és una vergonya", ahir va ser una mica més contundent a Ràdio Girona i va afirmar que l'evolució d'aquesta carretera és "un clam al cel i una vergonya". El conseller va recordar que entre el Maresme i el Gironès els trams d'obres estan aturats o sense començar i que, evidentment, provocaran desajustos en la millora de la circulació d'altres vies gironines. En aquest sentit Nadal va concretar, entre altres, que el tram Tordera-Maçanet, on s'invertiran 296 milions d'euros, porta un any de retard i, com a conseqüència, comportarà que mentre la Generalitat "haurà acabat la prolongació de la C-32 fins a Palafolls i a la Gi-660 i, fins i tot començada i probablement acabada fins a Lloret, ens trobarem sense la possibilitat d'empalmar perquè faltarà aquest tros de l'A-2".

Tot i la crítica, el conseller va justificar aquesta lentitud atribuint la dificultat existent de resoldre els tràmits administratius amb celeritat quan aquests arriben als tècnics ja que és "difícil rescindir els contractes amb les empreses fallides o que tenen dificultat de finançament", una de les situacions amb les quals es troben aquests trams aturats.

Per altra banda, el ple del Senat va aprovar ahir una moció, conseqüència d'una interpel·lació de CiU, en la qual s'insta el Govern a accelerar l'execució dels projectes d'inversió del Grup Foment a Catalunya. Entre altres obres, el Govern ha d'impulsar el desdoblament de la N-II Girona-frontera francesa, la transformació de la N-230 en autovia A-14, la millora de l'eix pirinenc N-260, l'A-27 i la millora de les línies ferroviàries de les comarques de Lleida i Tarragona.