EN DIRECTE

Una dona mor atropellada per un turisme en el centre de Banyoles

Es tracta de la tercera víctima mortal al municipi per aquesta causa en els últims tres mesos

 02:03  
Una dona mor atropellada per un turisme en el centre de Banyoles
Una dona mor atropellada per un turisme en el centre de Banyoles 
 MULTIMÈDIA
 NOTÍCIES RELACIONADES

DDEG Banyoles va despertar-se ahir amb un nou tràgic accident entre un turisme i una dona que va acabar amb la vida de la vianant. La ?col·lisió va tenir lloc a l'encreuament del ?passeig Mossèn Lluís Constants amb el carrer Bertran Samasó pocs ?minuts abans de les set del matí, quan encara era fosc. Aquest darrer ?atropellament mortal es converteix en el tercer cas que succeeix al municipi en els últims tres mesos i el quart de l'any. A diferència dels ?casos ?anteriors on les vícitmes eren ?menors, la dona i veïna del municipi que va morir ahir tenia 74 anys.

A primera hora del matí, Rosario Mejías Calle va ser atropellada molt a prop de casa seva quan creuava per un pas de vianants del carrer Mossèn Lluís Constants de camí al mercat. Faltaven deu minuts per les set del matí quan, de manera sobtada, un turisme -en concret un Nissan Almera Tino de color granatós fosc- que circulava en direcció a Mata va impactar fortament amb la vianant de 74 anys d'edat, primer amb la part frontal del vehicle i, seguidament, amb el parabrisa, lloc on va restar el cos de la dona fins que el vehicle va desviar la seva direcció. El cadàver va recórrer per la inèrcia amb què era impulsada uns 25 metres des d'aquest punt fins on es va trobar immòbil el cos. Els Serveis d'Emergència van confirmar en la seva arribada, que la vícitma havia mort a l'acte. El conductor del turisme, un jove de 27 anys i també veí de la localitat, va ser sotmès a la prova d'alcoholèmia en la qual va donar negatiu, segons van informar ahir fonts policials.

Seguint el procediment habitual, la Policia Local de Banyoles va obrir la investigació del cas per determinar les causes i l'evolució de l'accident, ja que no s'han pogut recollir testimonis que ajudin a aclarir els fets. La investigació també haurà de determinar si el vehicle circulava per sobre de la velocitat permesa, que és de 50 quilòmetres hora. L'informe policial serà clau per determinar si s'imputen o no responsabilitats penals al jove que conduïa el turisme.

Sense bandes rugoses

Diversos veïns de la zona van coincidir a afirmar que aquest carrer del municipi és un vial on els vehicles circulen força de pressa (per sobre del permès), ja que a més d'estar situat en una pendent pronunciada no hi ha bandes rugoses que frenin la velocitat dels vehicles. Respecte aquesta crítica, el regidor de Via Pública, Lluís Costabella, és conscient que cal trobar una solució per reduir aquests fets "desafortunats", però només va comunicar que el consistori es reunirà en breu per debatre el tema. Amb tot, va remarcar que es tracta d'una "via ràpida" i que els tècnics de mobilitat no hi aconsellen les bandes rugoses. En els darrers 90 dies hi ha hagut al municipi tres atropellaments mortals i quatre des del mes de gener: dos vianants, una moto i una bicicleta.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya