Realitzar el projecte del tramvia permetria desdoblar la carretera d'accés a la Costa Brava (GI-682) amb dos carrils en cada sentit, incorporar el tramvia a la mitjana, evitar la construcció de la carretera segregada entre Blanes i Lloret perquè ja estaria la GI-682 desdoblada i crear una via verda que transcorreria paral·lelament i podrien utilitzar-la tant vianants com ciclistes.

L'estudiant blanenc que va desenvolupar un projecte per fer un tramvia entre Palafolls i Lloret de Mar, Víctor Catalan, va reunir-se aquest dilluns amb el director general del Transport Terrestre de la Generalitat, Manuel Villalante, el subdirector d'Infraestructures, Xavier Flores i el cap del servei de Planejament i Estudis, Santiago Ribas, per mostrar-los la viabilitat de la idea i com aquesta serviria per evitar construir la carretera segregada que enllaçarà Blanes i Lloret de Mar passant pel Vilar i Sant Pere del Bosc fins a arribar al túnel de l'avinguda de les Alegries i que projecta la Generalitat un cop estigui finalitzat l'allargament de l'autopista del Maresme (C-32) que s'unirà amb la carretera de Blanes a Tordera (GI-600).

L'alternativa de Catalan passa per evitar que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) acabi construint el carril bus que projecta entre l'estació de tren de Blanes i la terminal d'autobusos de Lloret i que serà de doble sentit de circulació en tot el tram, tindrà una amplada de 10 metres, se situarà al centre de la calçada i eliminarà la possibilitat de desdoblar la carretera d'accés a la Costa Brava (GI-682) que continuarà disposant d'un carril en cada sentit per a la resta de vehicles. Si el carril bus no es construeix resultaria factible desdoblar la GI-682, que passaria a tenir dos carrils en cada sentit, i podria incorporar el tramvia a la mitjana de la carretera, el qual ocuparia un espai considerablement menor que l'opció de la Generalitat. Si s'accepta aquesta alternativa no s'hauran d'obrir nous vials en zones d'alt valor natural com són el Vilar a Blanes i Sant Pere del Bosc a Lloret per fer la carretera segregada; s'evitarà el col·lapse de la GI-682 en estar desdoblada en ambdós sentits; la Generalitat no haurà de pagar les expropiacions de terrenys per desenvolupar el carril bus; i es podrà crear una via verda per l'antic camí de Blanes a Lloret que transcorrerà de forma paral·lela a la GI-682.

Els contres del carril bus

El carril bus que estudia construir la Generalitat no deixa de ser una solució més econòmica que fer arribar el tren de Rodalies fins a Lloret. No obstant això, presenta considerables desaventatges respecte al tramvia. En primer lloc, perquè només donarà cobertura a un milió de persones mentre que el tramvia beneficiarà 2.800.000 usuaris. En segon lloc, perquè representa una despesa considerable en expropiacions de terreny i, en canvi, el tramvia transcorrerà sempre per sòl municipal. A més, el carril bus no evitarà la construcció de la carretera segregada i tampoc cobrirà els desplaçaments per l'interior de Blanes i Lloret com sí que ho farà el tramvia. Tampoc permetrà desdoblar la GI-682 de la manera que ho preveu el projecte constructiu del tramvia.

Tan sols aquest últim fet provocarà que, per exemple, un ciutadà que estigui al centre de Blanes i vulgui desplaçar-se amb cotxe fins a Lloret hagi d'anar fins als afores de la Ciutat Esportiva, agafar la carretera segregada que passarà pel Vilar i Sant Pere del Bosc fins a l'avinguda de les Alegries, a Lloret, realitzant un trajecte temporal i quilomètricament superior al que hauria de fer si passés directament per la carretera d'accés a la Costa Brava o, simplement, deixés el cotxe per agafar el tramvia.