EN DIRECTE

Pancartes a l´avinguda de Blanes per reivindicar que ja és un carrer

 

LLORET DE MAR | BLANES
L'Ajuntament de Lloret vol conscienciar la població que l'avinguda vila de Blanes ha deixat de ser una carretera que enllaçava la població amb Tossa i Blanes i ha passat a esdevenir un carrer més de la vila. Per aquest motiu ha instal·lat un seguit de pancartes al llarg de l'avinguda en les quals s'hi pot llegir "de carretera a carrer".
El regidor de Medi Ambient i Mobilitat, Ignasi Riera (CiU), explica que això forma part d'una campanya de conscienciació que s'anirà realitzant periòdicament orientada al fet que la ciutadania tingui en compte la consideració de carrer d'aquesta avinguda quan circuli amb els seus vehicles.
Riera aprofita per comentar que inicialment l'avinguda vila de Blanes que s'uneix amb l'avinguda vila de Tossa estava considerada com a carretera quan Lloret creixia des del mar cap a la muntanya. Ara, però, amb la progressiva urbanització del municipi a banda i banda d'aquesta via, la carretera ha anat adquirint un protagonisme important en transcórrer pel mig de la població fins a tal punt que se l'ha de considerar un carrer més de la població.
Per reforçar aquesta idea l'edil explica que les actuacions que s'estan duent a terme en aquest vial, i les que es projecten en un futur, estan encaminades a consolidar l'avinguda vila de Blanes com a carrer. "Les rotondes de carrer tenen semàfors per prioritzar el pas de vianants, com la que s'està construint a Can Xardó, mentre que no és així a les de carretera i que només ordenen el trànsit", exemplifica Riera.
El consistori s'ha proposat pacificar el trànsit i compta per fer-ho amb la construcció d'una nova rotonda al barri dels Pescadors, a l'alçada de l'avinguda Pau Casals, i el desenvolupament del pla d'accessos a la població que preveu, entre altres coses, la construcció de la carretera segregada entre Blanes i Lloret que arribarà per l'avinguda de les Alegries, i el desenvolupament del carril bus que enllaçarà la terminal d'autobusos de Lloret amb l'estació de trens de Blanes. El carril discorrerà pel mig de la calçada de l'avinguda vila de Blanes per permetre a la resta de vehicles realitzar maniobres cap a la dreta permetent així que entrin dins el municipi.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya