EN DIRECTE

Els afectats de Mutuam critiquen el secretisme i denuncien perjudicis

Reunits en assemblea, signen un manifest que en principi reclamava dimissions a l'Administració catalana

 
Els afectats pel tancament de Mutuam, escoltant els dos portaveus.
Els afectats pel tancament de Mutuam, escoltant els dos portaveus. aniol resclosa

GIRONA | A.S.
Els mutualistes afectats pel tancament de Mutuam, l'antic Mutualitat Tèxtil de Malalties, van reclamar ahir en una assemblea celebrada a la Casa de Cultura de Girona, que no es tanquin les delegacions de l'esmentada mutualitat a les comarques de Girona o que es reconverteixin en centres d'atenció primària (CAP) especialitzats en gent gran. La reunió, en la qual van participar uns seixanta mutualistes -tots ells majors de 65 anys-, també va servir per començar una recollida de firmes que presentaran acompanyades d'un manifest a la delegació territorial de Salut a Girona i a la direcció de Mutuam.
Els afectats en un principi tenien previst demanar la dimissió o destitució de la delegada de Salut a Girona, Marta Pedrerol, del Director del Servei Català de la Salut, Josep Maria Sabaté, i del Director General de Mutuam, Josep Arqués. Finalment, van preferir esperar a veure com evolucionen les coses, però no descarten fer-ho més endavant.
El manifest aprovat ahir compta amb set punts, en els quals es denuncien "els perjudicis" que ocasionarà el tancament als mutualistes que es veuran privats d'"una assistència ràpida, eficaç i personalitzada". A més, es critica que tot el procés de tancament s'hagi portat a la seva esquena, "sense informar en cap moment de les intencions de tancar el servei". Els mutualistes també van lamentar que el tancament de les delegacions només afecti la demarcació de Girona i no tots els centres que Mutuam té a Catalunya, cosa que consideren "un engany". Segons va explicar el portaveu dels mutualistes, Carles Batlle, el fet de traspassar els més de 4.000 mutualistes afectats al sistema de sanitat públic serà "un perjudici individual" però també "una sobrecàrrega del sistema sanitari actual, ja força col·lapsat".
A la reunió hi van asssitir els diputats de CiU Eudald Casadesús i Carles Puigdemont, que es van comprometre a defensar els afectats i a seguir de prop les actuacions del Govern.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya