BANYOLES | DDG
Al centre urbà de Banyoles han mort tres persones atropellades en a penes dos mesos. El darrer sinistre va tenir lloc el passat dimecres -un jove de 27 anys va envestir una dona de 74 quan circulava a massa velocitat pel passeig Mossèn Constans- i ara l'Ajuntament estudia què cal fer per millorar la seguretat viària. Una de les mesures que s'estudiaran serà fer més controls de velocitat als carrers, segons va explicar ahir el regidor de Mobilitat, Lluís Costabella (CiU). Per sobre de cap altra cosa, però, Costabella va considerar que si hi ha tants sinistres és perquè els conductors, i també els vianants, són imprudents.
El passeig Mossèn Constans és una de les vies ràpides del municipi per on circulen sovint ambulàncies i bombers, i per això no s'hi recomana posar esquenes d'ase. Però l'Ajuntament i la Policia Local estudiaran, "en pocs dies" segons informa Ràdio Banyoles, mesures concretes per evitar més accidents -el total dels morts pel trànsit al centre urbà ascendeixen ja a cinc enguany. Una de les iniciatives a prendre podria ser la instal·lació d'un nou semàfor a aquest passeig, tot i que Costabella va advertir que en l'encreuament amb la carretera de Camós, tot i haver-hi ja un semàfor, també s'hi ha produït algun accident mortal.
Pel que fa a la possibilitat de controlar la velocitat als carrers del municipi, Costabella va assegurar que la mesura no es pren amb finalitats recaptatòries sinó per millorar la seguretat i prevenir els accidents.