L'empresa d'autocars Transport Pujol, que actualment té la conecessió del transport urbà i interurbà de Blanes, Lloret i Tossa preveu poder crear una línia d'autobús que enllaci l'Alt Maresme i la Costa Brava Sud. Concretament, des de Calella de la Costa (el Maresme) fins al centre de Tossa. Ara bé, el projecte preveu la creació del carril bus de doble sentit a la carretera d'accés a la Costa Brava (GI-682) entre Blanes i Lloret i, òbivament, la no-construcció del tramvia entre Palafolls i Lloret.

L'objectiu de la mercantil és enllaçar aquestes dues zones que, en l'actualitat, no disposen de bona connexió. Per exemple, una persona que vulgui anar de Calella a Lloret amb transport públic es veurà obligada, com a mínim, a agafar el tren, baixar a l'estació de Blanes i fer el transbord en un autobús de línia directa.

Respecte al tramvia, Transports Pujol troba "absurd" que ERC de Blanes es decanti per aquesta opció i vulgui sumar altres municipis quan el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ja s'ha decantat per la creació del carril bus a la carretera d'accés a la Costa Brava i no té en compte incorporar un tramvia. De fet, l'empresa ha encarregat un estudi per analitzar els desavantatges del tramvia pel que fa a la qüestió econòmica, a la manca de flexibilitat i a la limitació de la distància i mobilitat. L'estudi estarà elaborat pel doctor en ciències ambientals i professor de la Universitat de Girona Antoni Pujol -familiar dels propietaris de l'empresa d'autobusos-.

La flexibilitat del bus

A causa de les obres realitzades a Blanes al llarg de l'any, les línies d'autobusos han hagut de modificar el seu recorregut en diverses ocasions. Precisament, des de l'empresa, volen remarcar que això hauria estat impossible per un tramvia per qüestions tècniques. Al tractar-se d'un mitjà de transport que necessita de vies fixades al terra estaria limitat de moviments i els seus recorreguts no podrien alterar-se.

És freqüent, sobretot a l'estiu, que els vehicles provinents de Blanes o Tossa tringuin més de 30 minuts a creuar Lloret a causa de la densitat del trànsit. És per això que es crearà el carril bus de doble sentit de circulació entre la terminal d'autobusos de Lloret i l'estació de Blanes.

Aquesta infraestructura permetrà que tots els autobusos circulin pel centre de la calçada mentre la resta de vehicles se situaran als dos extrems d'aquesta per poder maniobrar cap a la dreta. El carril bus serà usat tant pels autocars de Transport Pujol com pels provinents dels aeroports o els que transporten turistes, la qual cosa el treurà dels vials usats pels turismes i contribuirà a pacificar el trànsit.

Cal tenir en compte que el carril bus pot ser reversible la qual cosa permetria, per exemple, que els ciclistes del Tour de França poguessin circular-hi sense que això comportés haver de tallar el trànsit ja que la resta de vehicles podrien usar el carrils dels esituats als extrems de la calçada.