EN DIRECTE
Banyoles

Tanquen el poblat neolític de la Draga després de 4 incendis provocats

El darrer foc és del gener passat i ara el consistori ha decidit prioritzar una inversió en matèria de seguretat

 10:02  
Tanquen el poblat neolític de la Draga després de 4 incendis provocats
Tanquen el poblat neolític de la Draga després de 4 incendis provocats  ACN

BANYOLES | ANNA TARRÉS L'última vegada que algú va decidir cremar les cabanes del parc neolític de la Draga de Banyoles -la matinada del 28 de gener d'aquest any- va ser clau i determinant perquè l'Ajuntament i, en concret, l'àrea de Cultura, decidís fer un pas en la protecció d'aquest jaciment que forma part del patrimoni municipal. Si l'any 2006 es van millorar les càmeres de vigilància instal·lades a la zona, aquesta vegada el consistori banyolí aposta per una mesura dissuasiva que dificulti l'accés al recinte i ha aprovat inicialment a través de Junta de Govern Local el projecte d'instal·lació d'una tanca al poblat neolític.
Segons va explicar la regidora de Cultura, Núria Carreras, conscient que una tanca no impedirà l'accés a l'interior de qui realment tingui intencions de fer algun desperfecte, el consistori ha pres aquesta decisió per tal de millorar la seguretat a la zona i evitar la reconstrucció de les cabanes cada vegada que algú decideix cremar-les. Cal recordar que des de la seva instal·lació, l'any 2003, ja s'han cremat quatre vegades. Les dues primeres, el mateix 2003; la següent, a finals de l'octubre de 2006 i la més recent, a principis d'aquest any, el 28 de gener.
La intenció és la de col·locar una tanca que perfili el jaciment aprofitant la tanca que ja existeix actualment. Carreras va explicar que en algun punt aquesta tanca serà doble i que al mig de les dues barreres es plantarà vegetació alta i que en dificulti encara més la transgressió. De fet, la regidora va traslladar la sensiblitat d'aquesta mesura i s'intentarà impactar visualment al mínim possible. La redacció del projecte, aprovada inicialment per l'Ajuntament fa un parell de setmanes, ha suposat una despesa de gairebé 37.460 euros.
La regidora va explicar que juntament amb aquesta primera fase, la de la tanca, s'ha determinat la disposició de diversos elements que complementaran l'espai i que són necessaris per a un servei millor. Es tracta d'uns lavabos i unes piques. Precisament, aquesta segona part, era la que s'estava plantejant a l'Ajuntament quan es van cremar al gener altra vegada les cabanes, però el foc provocat va reorientar el projecte i es va prioritzar la protecció del poblat. Aquest nou element no es podrà començarà fins l'any que ve.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya