EN DIRECTE

ICV revela que el carrer de l´accident mortal és un punt negre per al RACC

El document diu que entre 2001 i 2007 els accidents a Banyoles han augmentat un 50%

 02:19  
El carrer Mossèn Lluís Constans, amb tres vies més de Banyoles, és un dels punts on hi ha més accidents.
El carrer Mossèn Lluís Constans, amb tres vies més de Banyoles, és un dels punts on hi ha més accidents. aniol resclosa

BANYOLES| A.TARRÉS L'atropellament mortal de dimecres passat al municipi de Banyoles és un exemple més de la situació real que viu el muncipi quant a sinistralitat viària. I és que, el carrer on va morir la dona de 74 anys i veïna de la població, el passeig Mossèn Lluís Constans, ha estat qualificat de "punt negre" en un informe encarregat el 2007 pel mateix Ajuntament al Reial Automòbil Club d'Espanya (RACC).

Així ho va posar de manifest el grup municipal d'ICV després de la reunió mantinguda dijous amb el regidor de mobilitat, Lluís Costabella. En aquesta trobada van debatre, precisament, la necessitat urgent de redactar el Pla Local de Seguretat Viària motiu pel qual ICV va sol·licitar al regidor que acceleri aquest document i el finalitzi amb el "mínim de temps possible", segons va explicar un dels membres d'aquest grup municipal, Joan Luengo. De fet, part de la crítica d'ICV es concreta a jutjar el retard d'aquest projecte, ja que fa més d'un any (el març de 2008) quan el consistori va firmar un conveni amb el Servei Català del Trànsit per tal de redactar aquest Pla.

Luengo va remarcar que consideren totalment oportunes les apreciacions que el RACC va definir en l'informe encarregat sobre la mobilitat viària a la ciutat i que cal introduir-les en el nou Pla que desenvoluparà l'Ajuntament.

Alguna de les propostes que des d'ICV es van traslladar a Costabella arran de l'accident de dijous és prohibir els aparcament de cotxe a banda i banda dels passos de zebra per tal de millorar la visibilitat dels conductors -tot i que veuen bé que s'hi estacionin motocicletes-, i que els punts de creuament dels vianants estiguin correctament il·luminats. Entre altres, consideren que es podria prendre l'exemple del que fan algunes grans ciutats i recordar a la societat la perillositat de creuar sense precaució amb les inscripcions a peu de carretera de la proporció de persones que moren sense mirar en creuar.

A banda d'aquestes accions, Luengo va remarcar que cal no oblidar un segon pas i gestionar un pla d'educació en matèria de seguretat viària destinat al jovent entre els 10 i 20 anys per tal de conscienciar la població en època de l'adolescència i joventut. Aquesta incidència en aquest fet no és gratuïta, sinó que ve determinada pel mateix informe del RACC que diu que els grups d'edat d'entre 10 i 20 anys i 50 i 60 són els que han incrementat més, concretament un 50%, el nombre d'accidents presenciats en els últims set anys (cal tenir en compte que el document va encarregar-se el 2007 i avalua des del 2001).

Correccions necessàries

Entre altes puntualitzacions de l'informe del RACC, s'especifica que a banda del passeig Mossèn Lluís Constans també són punts negres el carrer de la Indústria, la Ronda Monestir i la carretera de Figueres; que les voreres incompleixen sovint l'amplada mínima; que cal incrementar el nombre de rotondes i semàfors, així com eliminar el doble sentit de la majoria de vies.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya