EN DIRECTE

figueres, més enllà de la lec???

 
figueres, més enllà de la lec???
figueres, més enllà de la lec???  

VÍCTOR SÁNCHEZ Si bé és cert que l'Ajuntament de Figueres va fent la seva política urbanística, també és cert que l'article 44 de la LEC diu: correspon al Departament aprovar la programació de l'oferta educativa, i que l'article 162 afirma: 1. Els ens locals i l'Administració de la Generalitat col·laboren, en l'àmbit educatiu, per mitjà de la comissió mixta constituïda per representants de les entitats municipalistes i del Departament, sens perjudici de les competències que la llei atribueix al Consell de Governs Locals. El Govern, amb l'acord de les entitats municipalistes, ha de regular la composició i les funcions d'aquesta comissió. 2.
L'exercici de la coresponsabilitat de cada ajuntament i del Departament s'articula en l'àmbit territorial.
Dit d'una altra manera: el que passa a Figueres succeeix perquè el Departament d'Educació i l'Ajuntament han decidit no coordinar-se. La casa de la vila planifica pel seu compte i risc i això provoca desconcert entre els mateixos partits polítics que van aprovar la LEC.
Els qui estem a favor del servei públic hem d'estar contents per les preses de posició dels senyors Joan Armangué i Francesc Canet i donar suport des dels moviments socials les seves postures, però no hem d'oblidar que la major responsabilitat és política: del departament. Sempre hem dit que la LEC era ambivalent: dependrà de com es vagin desenvolupant els esdeveniments, llavors veurem si la LEC és tan bona o no, llavors comprovarem les paraules del senyor Freixanet (responsable d'educació d'ERC) a Ripoll: hi ha 100 raons per donar suport la LEC.
També podem ser optimistes i pensar que polítics com el senyor Canet poden reconduir la situació cap al desenvolupament positiu. Jo espero, francament, que sigui així, que tot plegat no és més que un malentès empordanès. Però caldrà veure també si aquesta manca de planificació passa en altres municipis o no, si aquesta manca de coresponsabilitat va més enllà de Figueres o no.
Llavors començaria a ser un problema greu per als qui han aprovat la llei malgrat l'oposició sindical que s'han trobat. Llavors ja només quedarien 99 raons per donar suport a la LEC.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya