Les enquestes realitzades l'any passat a les oficines de turisme de la comarca del Baix Empordà reflecteixen que la quantitat i l'especialització de la informació són alguns dels aspectes millors valorats en l'estudi anual de la demanda turística que porta a terme la Comissió Turística del Consell Comarcal. Per contra, el preu de les diferents coses és l'element que té una puntuació més negativa.

Aquest estudi, realitzat a partir de més de 1.600 enquestes obtingudes a les oficines de turisme del Baix Empordà durant l'any 2008, indica que el perfil del visitant respon a edats diverses, tot i que es concentra entre 30 i 49 anys, d'ambdós sexes i de procedència variada. Destaquen els visitants catalans, francesos i també de la resta de l'Estat espanyol. L'estudi també aporta altres dades interessants com que més d'un 40% dels visitants han conegut el Baix Empordà per recomanació d'altres persones, mentre que un 20% ho han fet gràcies a Internet.

Pel que fa a l'allotjament, la gran majoria dels enquestats s'allotgen a la comarca del Baix Empordà, especialment al lloc on han realitzat l'enquesta. I el tipus d'allotjament es distribueix bàsicament en hotel, apartament turístic o apartament en propietat.

La mitjana de l'estada s'acosta als 9 dies, malgrat que quasi la meitat dels enquestats manifesten que la seva estada al Baix Empordà és entre 2 i 7 dies.

Quant als motius per venir al Baix Empordà, els recursos naturals, el paisatge i les platges en són els principals. El preu, en canvi, és el motiu valorat més negativament.

El visitants que han realitzat l'enquesta valoren positivament l'oferta turística de la comarca, així com els municipis on han realitzat l'enquesta. Alguns aspectes que obtenen una major valoració són, al marge de les platges, de l'entorn i el paisatge, les oficines de turisme, tant en la quantitat com en l'especialització de la informació que reben. L'allotjament, la restauració, les instal·lacions i equipaments, la seguretat, l'atenció i professionalitat o la conservació i la neteja són també aspectes ben valorats. Per contra, el preu, el soroll o el comerç obtenen una menor puntuació.

Des del Consell s'impulsa i es porta a terme aquest estudi anual per tal de valorar qualitativament la demanda turística del Baix Empordà, en aquest cas, a través de les oficines de turisme.