El Govern espanyol no ampliarà el servei de trens de mitjana distància de Barcelona a Girona i Figueres perquè creu que no hi hauria suficients usuaris. Així ha respost el Govern a una pregunta al Congrés que va fer el diputat de Convergència i Unió Jordi Xuclà, referent a l'ampliació dels serveis de trens d'aquesta línia fins a la mitjanit. Malgrat que el diputat gironí parla d'ampliar, la resposta del Govern és que si Renfe retardés l'últim dels combois d'aquesta línia es podria causar "un perjudici per als viatgers actuals en benefici d'uns hipotètics clients, el nombre dels quals no es considera elevat vista l'acceptació dels horaris vigents".

Actualment, el darrer tren que surt de Barcelona i arriba fins a Figueres ho fa a les 20.16 i arriba a la capital altempordanesa a les 22.09. Els diumenges, però, hi ha un servei més tard que surt de la capital de Catalunya a les 20.46 i arriba a l'estació figuerenca a les 22.42. Així, pel Govern, retardar aquest darrer comboi de mitjana distància podria perjudicar els actuals usuaris per uns altres que no serien gaires.

Tot i això, el Govern matisa que Renfe treballarà per fer els canvis que siguin necessaris de manera que la freqüència dels trens cobreixi la demanda existent "en el marc d'una utilització racional i eficient dels recursos públics".

En una altra pregunta d'aquest servei, Xuclà interrogava al Govern si hi havia alguna intenció d'ampliar la freqüència de trens entre Barcelona i Figueres. La resposta del Govern és la taula de dades que es reprodueix en aquesta informació i que, "en termes generals, l'oferta és superior a la demanda existent. Les dades són de l'any 2008 i mostren com el servei de Figueres a Barcelona i viceversa va tenir aquell any 6,7 milions de places, de les quals se'n van ocupar 4,8 milions. A la taula també es pot comprovar quins dies tenen més usuaris i que, de mitjana, els trens porten un centenar menys d'usuaris dels que poden portar per les places que tenen.

Sobre els retards que es poden produir per les obres del tren d'alta velocitat a l'estació barcelonina de Sant Andreu Comtal, el Govern especifica que no es tindrà dret a indemnització "quan la demora es produeix per obres, incidències anunciades o causes de força major".

En qualsevol cas, en el servei de Barcelona a Portbou, pels retards de menys de 30 minuts no s'abona cap compensació econòmica; pels de 30 a 45 minuts s'abona un 25% del bitllet; la meitat del bitllet de 45 a 60 minuts; i el 100% si supera l'hora.