Salut

La meitat del miler de gironins a qui s´ha diagnosticat la sida des del 1981 han mort

L'any passat 27 persones van desenvolupar la malaltia a la regió sanitària, i el primer semestre d'aquest any, 11

 08:21  
El 1981 es va començar a conèixer la malaltia com a tal.
El 1981 es va començar a conèixer la malaltia com a tal.  diari de girona
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | ROSER REYNER Ja fa 28 anys que es va definir la sida, o síndrome de la immunodeficiència adquirida, com a una malaltia concreta que es desenvolupava després de la infecció pel virus VIH. Ha plogut molt, els tractaments han avançat i totes les mirades estan posades en els últims avenços per trobar-ne una vacuna. També ha mort força gent, sobretot persones a qui es va trobar la malaltia els primers anys, quan ja l'havien desenvolupat, i no com ara, que la tendència és a detectar aviat les infeccions per VIH sense que s'hagi desenvolupat la sida. El Centre d'Estudis Epidemiològics sobre les Infeccions de Transmissió Sexual i Sida de Catalunya (Ceeiscat) és l'encarregat d'elaborar el Registre de Casos de Sida a Catalunya. I les dades més recents d'aquest registre revelen que, des que es va definir la malaltia fins a finals de juny d'aquest any, a la regió sanitària de Girona s'han declarat 1.019 casos de sida. Un 54% d'aquests gironins han mort.
D'aquest més d'un miler de casos de malaltia, 27 es van declarar el 2008 i 11 la primera meitat d'aquest any. L'any que se'n van registrar més va ser el 1996, amb un total de 108 nous casos de sida.
Dels 1.019 gironins, un 77,6%, 791 en concret, han sigut homes, i un 22,4%, 228, dones. Dels homes, n'han mort en tot aquest temps 444, i en el cas de les dones la xifra ha estat de 110. Sumats, fan 554, és a dir, que una mica més de la meitat de tots els qui han desenvolupat la malaltia en l'últim quart de segle a Girona han mort.
Malgrat l'espectacularitat de la xifra, el director a Catalunya del programa de prevenció i assistència de la sida, Albert Giménez, va explicar ahir que el gruix de les persones que han mort per la malaltia són pacients a qui se'ls va diagnosticar directament la sida després d'anys d'estar infectats pel VIH sense saber-ho.
Giménez va ressaltar que aquesta tendència és totalment contrària avui en dia: "Està disminuint molt el nombre de persones infectades des de fa temps i que no ho sabien, i en canvi s'estan detectant molt les noves infeccions", va dir. De fet, i també segons dades del Ceeiscat, en els últims set anys a les comarques gironines s'han registrat gairebé mig miler d'infeccions per VIH.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya