PALAMÓS | DDG
El primer Fòrum "La nova ciutat mediterrània", que tindrà lloc avui a Palamós, comptarà amb la participació de diversos experts de prestigi internacional, que participaran en les diverses ponències o taules rodones programades, amb l'objectiu de convertir aquest espai en un punt d'encontre d'aquells territoris de la riba del Mediterrani que cerquen en la qualitat mediambiental un dels referents socials i econòmics de futur.
La jornada s'obrirà amb la ponència "El repte de la sostenibilitat", a càrrec del secretari general del Club de Roma, Martin Lees. Posteriorment el director del Centre de Suport Europeu del Club de Roma, Thomas Schauer, centrarà la temàtica del Fòrum en "L'impacte ambiental a les ciutats virtuals".
El programa matinal seguirà amb tres ponències més: "La Mediterrània i el seu desenvolupament", a càrrec del director de l'Institut Europeu de la Mediterrània, Senén Florensa; "La recerca i la innovació. Claus del desenvolupament sostenible", que realitzarà el director general de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, Albert Castellanos; i per tancar aquest programa, la ponència del "Desenvolupament sostenible i la seva desvirtuació", a càrrec del coordinador general de la Càtedra Internacional Unesco de Desenvolupament Humà Sostenible; Jordi de Cambra.