Quan començaran les obres de l'A-26 entre Figueres i Besalú? Resposta de Foment: "L'estudi informatiu va ser aprovat definitivament l'11 de juliol de 2009. El projecte del subtram Besalú-Cabanelles es troba en redacció. D'altra banda, s'està tramitant l'ordre d'estudi del subtram Cabanelles-Figueres. Un cop redactats i aprovats els projectes, es licitaran les obres". Quan calcula el Ministeri que estarà finalitzat tot el desdoblament de la N-II, des de Maçanet fins a la frontera? "A causa de la diversa situació en què es troben els diferents trams en què es divideix aquesta actuació, en aquests moments és prematur fixar la data exacta en què aquest desdoblament estarà totalment acabat, indicant en tot cas que la voluntat del govern és acabar-los en el menor termini possible". Bé, tot el recorregut potser és molt llarg, però quan començaran les obres del tram Figueres-la Jonquera? "El projecte de construcció de l'autovia A-2 en el tram Pont de Molins-Agullana, que coincideix sensiblement amb el tram mencionat, es troba en redacció. Un cop supervisat i aprovat, es procedirà a la licitació de les obres". Últim intent: quines són les previsions del govern respecte a l'inici de les obres de la variant de Ribes de Freser de la carretera N-152? "El projecte es troba en redacció, un cop supervisat i aprovat es procedirà a licitar l'obra".

Totes aquestes preguntes van ser formulades pel diputat gironí de CiU Jordi Xuclà al Ministeri de Foment al llarg dels darrers mesos, i de les respostes obtingudes se'n desprèn que des de Madrid ja no s'atreveixen a posar dates sobre quan es finalitzaran algunes de les infraestructures més reivindicades pels gironins, de manera que només responen obvietats.

I és que, en diverses ocasions, les dates han jugat algunes males passades als responsables del Govern. La N-II n'és un bon exemple: el desdoblament hauria hagut de ser una realitat el 2004, a tenor del que prometia el PP el 2001; o com a mínim estar totalment adjudicat el 2006, segons assegurava el PSC en la campanya electoral de 2004.

Fa unes setmanes, el PSC gironí ja es mostrava cautelós a l'hora de posar data a la finalitazació del desdoblament d'aquesta carretera. A més, els pressupostos de l'Estat tampoc ajuden a ser optimistes davant de totes aquestes infraestructures: per a l'A-26 només es destinen 100.000 euros al tram Figueres-Cabanelles i 100.000 per al Cabanelles-Besalú, mentre que per a la variant de Ribes la partida és pràcticament simbòlica. Pel que fa a la N-II, les partides també són molt minses, tot i que el PSC ha dit que s'incrementaran gràcies a la disposició addicional tercera de l'Estatut.