No ha explicat a ningú la manera com ho ha aconseguit, i de moment ha descartat la patent, perquè li costava moltíssims diners i suposava revelar aquest secret, que se li va acudir un dia mentre reparava un aparell electrònic. Robert Cabarrocas, empresari gironí, tècnic en electrònica, restaurador per afició de cotxes antics i excorredor de la fórmula Ford (va ser subcampió d'Espanya en aquesta categoria a principis dels 90), ha trobat, explica, el sistema per construir un cotxe elèctric que no tingui mai necessitat de carregar bateries. Tota una revolució, si és que el seu projecte tira endavant d'una manera o d'una altra, sobrevivint als esculls de construir el prototip i als interessos diversos del mercat mundial.

El secret, insisteix, no el pot revelar. Però sí que explica per què aquest cotxe elèctric, per al qual ja ha encarregat la confecció de les primeres peces, podria tirar milles indefinidament sense haver-se d'aturar a carregar bateries. N'està tan convençut que, quan tingui llest el prototip, el vol presentar de forma multitudinària perquè tothom el provi.

El funcionament del cotxe és, a grans trets, el següent: les dues rodes del darrere, durant el seu moviment, produeixen energia elèctrica, que es guarda en un acumulador, augmentant-ne la potència a través d'un amplificador de càrrega. I després, ve la clau de la idea de Cabarrocas: el cotxe té un sistema d'inversors i acumuladors, que administra el circuit elèctric de forma bipolar, agafant l'energia de dos llocs diferents. Aquest sistema és el que donarà nom al cotxe, que es batejarà com a Bipo. "Això és el que té aquest cotxe que no tenen els altres", assegura Cabarrocas.

Així, quan el vehicle està en marxa, els inversors prenen, per seguir avançant i per funcionar en definitiva, només la potència sortida de les rodes mateixes. En canvi, quan està aturat -totalment, en un semàfor o en un stop-, per engegar els inversors fan servir la potència que es va emmagatzemant contínuament gràcies també a aquest sistema bipolar.

El que Cabarrocas no vol explicar, per por que algú li "robi" la idea, és de quina manera ha aconseguit que aquests inversors triïn com prendre la potència d'un lloc o de l'altre, i la forma com aconsegueixen que sempre hi hagi una potència suficient emmagatzemada al vehicle.

Al mercat existeixen cotxes elèctrics i cotxes híbrids (elèctric i amb benzina), però en qualsevol cas les bateries s'han d'anar carregant. "I el que jo vull aconseguir és que, si el cotxe es para en una estació de servei, sigui només perquè el conductor necessita anar al lavabo, però no perquè el cotxe necessita aturar-se", diu el gironí, que ja ha provat la seva idea amb un motor, una roda i un inversor, aconseguint que estessin engegats durant una setmana sencera.

El prototip es començarà a construir l'any que ve, però mentrestant el gironí ha tingut contactes amb l'ambaixada de Mèxic a Catalunya, perquè aquest país vol fomentar la introducció de cotxes com el Bipo. Cabarrocas té la intenció, si tot surt bé, de buscar suports a Girona per poder fabricar pel seu compte aquest vehicle, que arribarà als 120-140 km/h, amb una nova marca.