La companyia ferroviària Renfe donarà de baixa tots els trens Regionals de seients rígids, que tenen gairebé 30 anys d'antiguitat, de la línia que uneix Barcelona amb Girona i Portbou, i els substituirà per combois menys vells. La intenció de la companyia és que entre el primer i el segon trimestre de l'any que ve ja no quedi cap d'aquests vehicles circulant, segons va informar ahir Ràdio Girona.

Es tracta dels Regionals que s'aturen a totes les estacions i que al llarg dels darrers 30 anys han tingut diferents noms: des dels oficials "tramvia" o "delta" fins a "naranjitos", que és el sobrenom que se'ls va donar durant un temps perquè es van estrenar durant el Mundial de Futbol de 1982. En realitat, però, el seu nom tècnic és 440R, tot i que ara s'anomenen simplement Regionals.

La majoria combinen els colors vermell i blanc, i destaquen per la seva incomoditat, ja que els seus seients són rígids i fan molta fressa.

El director de Mitjana Distància de Renfe, Manuel Simón, ha anunciat que els substituiran per combois menys vells. "En l'àmbit de Catalunya, i concretament els de la sèrie 440R, que són els que fan el servei Regional, estan al voltant dels 30 anys i per això seran donats de baixa pròximament i s'aniran substituint de forma progressiva", va anunciar. D'aquesta manera, els combois que es posaran per a aquesta línia "tindran seients adequats per a viatges d'una hora i mitja o dues hores", va indicar Simón.

Els vells combois que es retirin seran substituïts pels Catalunya Exprés que fins ara feien el servei de Mitjana Distància. Aquests tenen una mitjana de 17 anys d'edat, i Renfe calcula que en aquests moments estan a la meitat de la seva vida útil. I és que, al seu torn, aquests Catalunya Exprés estan essent substituïts per trens nous sortits de fàbrica. Aquesta darrera mesura, però, ha aixecat certa controvèrsia entre els usuaris, ja que ha vingut acompanyada per un increment dels preus d'uns 70 cèntims de mitjana.