El conseller de Política Territorial i Obres públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, va reconèixer ahir que no hi ha data prevista per desenvolupar el futur sistema de trens de Rodalies de les comarques de Girona. Aquesta xarxa connectaria municipis costaners com Blanes i Lloret amb l'aeroport i la ciutat de Girona.

Sobre aquesta qüestió, Joaquim Nadal va explicar que "hem de trobar la manera de connectar tot aquest conjunt de poblacions, Palafolls, Blanes, Lloret, Tossa i Malgrat amb l'aeroport i Girona amb un sistema d'aproximació amb tren que ens estalviï molts cotxes i molts autobusos a la carretera".

En les mateixes declaracions -fetes a Ràdio Girona-, el conseller va evitar avançar cap calendari apuntant que "cada data nova que es dóna és un risc per després ser titllat d'incomplidor, jo crec que en això s'ha de ser molt prudent i que ja en parlarem amb calma".

D'altra banda, Nadal va afirmar ahir que la Generalitat "no renunciarà mai a mantenir viva i oberta" la negociació amb el Govern espanyol per formalitzar el traspàs dels trens Regionals a Catalunya. En la seva compareixença al Parlament, el conseller va explicar que la "complexitat" de la transferència de la gestió del servei de Rodalies, que serà efectiva l'1 de gener vinent, ha obligat el Govern català a deixar per a una segona fase de traspassos els serveis Regionals -com la xarxa que afecta les comarques de Girona-.

Precisament, el diputat de CiU Josep Rull va retreure a l'Executiu autonòmic que no hagi pactat amb el Govern el traspàs de les infraestructures ni dels trens Regionals, més enllà de la gestió de Rodalies. Nadal va replicar que la Generalitat "mai renunciarà a plantejar i a mantenir vives la negociació i les reivindicacions" dels trens Regionals, encara que aquest traspàs -va advertir- estigui condicionat per la construcció de l'alta velocitat.

Pel que fa a la imminent transferència de la gestió de Rodalies, va explicar que el conveni entre la Generalitat, el Govern i Renfe per al traspàs del servei i l'ús de l'operadora està "molt avançat"; com la subrogació del contracte programa actual i l'acord on es concreta que "no és només el traspàs d'un servei, sinó d'una competència que assumeix la Generalitat". En canvi, el que va "amb una mica més de retard" són les converses sobre la "valoració econòmica" del traspàs.