GIRONA | R.R./A.T.
Sotmetre´s a una petita operació bucal per treure´s els queixals del seny a l´hospital Doctor Josep Trueta de Girona comporta, en aquests moments, haver-se d´esperar fins a un any de temps. Així li ha notificat aquesta setmana un metge del servei de Cirurgia Oral i Maxil·lofacial del centre a una pacient que esperava la intervenció. Una operació que des del centre d´atenció primària (CAP) li havien dit que per les seves característiques s´havia de fer al seu hospital de referència per l´àrea on resideix, que també és l´hospital de referència per a tota la província de Girona. I sembla que aquest últim és el motiu principal de la demora.
Així, fonts del centre han explicat que el servei de Cirurgia Oral i Maxil·lofacial del Trueta, en ser el de referència a les comarques gironines, s´ocupa dels casos més greus i més urgents, cosa que inclou per exemple les intervencions en casos de càncers orals. Això provoca que de vegades calgui retardar altres intervencions més lleus i menys urgents.
A la privada
Després de dir-li que s´hauria d´esperar un any, el metge va explicar a la pacient que altres usuaris també s´havien mostrat molestos en comunicar-los que falten uns quants mesos perquè es puguin operar per la pública, i a més va suggerir-li visitar el centre privat on ell exerceix en cas que el dolor apreti, encara que ella no li havia demanat.