|
|
|
HEMEROTECA » |
|
BLANES | MARTÍ SANTIAGO La banda de la carretera d'accés a la Costa Brava (GI-682) en direcció a la muntanya, entre la nau de Peixos Ros i el barri de Ca la Guidó, és el lloc que el govern de Blanes (CiU, PDB, PP) ha decidit requalificar per a concentrar la major part dels 1.497 nous habitatges que projecta el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) que se sotmetrà a votació plenària el proper dimecres. A aquest creixement se li han de sumar les 3.971 vivendes que l'actual Pla General contempla en tres plans parcials que no s'han acabat de desenvolupar: Costa Brava, Valldolitg i Vall de Burg. Es pot dir que Blanes comptarà amb 5.468 habitatges de nova creació una vegada s'hagin urbanitzat els terrenys de l'actual i el futur Pla General.
Aquesta concentració de vivendes en aquest sector de la vila permetrà que la zona adjacent a la Ciutat Esportiva es desteni a equipaments. En aquest sentit és menester recordar que el consistori ha signat un conveni amb un particular que li cedirà 22.000 metres quadrats de terreny a canvi d'un solar edificable en un altre lloc del municipi.
Nou accés a Blanes i pàrquings
Com està previst que el nou POUM sigui vàlid pels propers 10 o 15 anys també s'ha contemplat la creació d'una ronda d'accés a la població que transcorrerà paral·lela a l'avinguda Europa. Aquest nou vial tindrà orígen a l'actual rotonda de la Ciutat Esportiva ubicada a la GI-600, passarà prop de l'antiga fàbrica Safa fins a l'estació de trens i es perllongarà fins a l'avinguda Catalunya al barri de la Plantera.
La ronda s'anirà materialitzant a mesura que es desenvolupi la part comercial que hi ha projectada entorn de l'antiga Safa.
Pel que fa al nombre d'aparcaments previstos el futur Pla General projecta que per cada 60 metres quadrats d'habitatges se'n construeixi un. Els pisos d'entre 60 i 120 metres quadrats s'hauran de correspondre amb 1,5 places d'aparcament i els de més de 120 metres quadrats amb dues places.
L'exregidor d'ERC, Joan Puig, ha assegurat que el pagament del crèdit de 30 milions que Blanes deu a l'Institut Català de Finances per la Ciutat Esportiva es cobrirà amb 280 habitatges en dos terrenys situats un al costat del Centre d'Atenció Primària que hi ha a la terminal d'autobusos i l'altre al costat de la deixalleria.
Ara bé, la construcció d'aquestes vivendes està supeditada a que la Generalitat garenteixi el finançament per acabar l'obra, realitzar els camps de futbol i urbanitzar la zona. "La Ciutat Esportiva s'ha d'inagurar l'estiu del 2010 i s'ha de visualitzar que es farà la piscina", apunta Puig.
Un dels condicionants que ha posat damunt la taula la formació independentista per votar favorablement l'aprovació del POUM és que es reservi "el futur traçat del tramvia" basat en l'estudi del Tramtordera realitzat per l'estudiant de batxillerat Víctor Catalan.
EUiA en contra el Pla General
La formació federalista d'EUiA a Blanes ja ha avançat que la seva disconformitat amb el futur Pla General serà el motiu del seu vot contrari. El portaveu del grup, Joan Salmeron, manifesta que la principal raó és demogràfia. Considera que en 20 anys Blanes podria crèxier fins a 90.000 habitants i això "dificultaria oferir tots els serveis". Aquest creixement l'ha comptabilitzat tenint en compte les vivendes de segona residència que esdevenen de primera i les de nova construcció projectades al Pla d'Ordenació Urbana.
Salmeron tampoc accepta que el govern vulgui requalificar tres terrenys agrícoles d'uns pagesos del barri de Ca la Guidó que han demanat expressament mantenir-los com fins ara. "A Blanes han de subsistir tots els sectors econòmics" considera el regidor.
Respecte als veïns del centre, el federalista creu que se'ls ha enganyat amb la qüestió dels àtics. Si bé és cert que l'Ajuntament ha resolt que puguin fer-los no seràn una vivenda independent i, per tant, formaran part d'un dúplex.
|
|
|
|
![]() |
|
Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||