Habitatge

Un de cada deu habitatges d´Olot està buit

A més a més 56 tenen sobreocupació (hi viuen més de nou persones) i 155 es troben en estat ruïnós

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

ACN/DDG Un de cada deu habitatges d'Olot està buit, 56 tenen sobreocupació (hi viuen més de nou persones) i 155 es troben en estat ruïnós. Aquesta és la diagnosi que ha posat sobre la taula la redacció del Pla Local d'Habitatge de la ciutat. El regidor d'Habitatge, Llorenç Planagumà, ressalta que el document servirà ara com a base per promoure accions que ajustin el parc actual a les necessitats socials i definir estratègies de futur. 'Tot i això, ja avancem que s'incidirà en la rehabilitació i que s'ocupin els buits', ressalta Planagumà. Entre les dades que recull el pla també destaca que un 67,5% de les persones que vulguin comprar un habitatge a la ciutat en un futur no ho podran fer per manca de recursos.

El Pla Local d'Habitatge fa un estudi detallat sobre el parc immobiliari d'Olot, analitza l'estat en què es troben els pisos i cases i també si estan ocupats o no. Segons explica el regidor, dels 10.400 habitatges que es tenen comptabilitzats a Olot, n'hi ha al voltant de 1.000 (si es descompten els locals comercials) que estan desocupats.

'A l'hora d'establir aquesta quantitat, l'estudi no té en compte ni l'obra nova que no s'ha venut ni els que es troben en estat ruïnós', precisa Planagumà. Apart dels habitatges buits, la diagnosi local també recull que hi ha 56 habitatges que podrien tenir sobreocupació (amb més de nou inquilins), 155 que es troben en estat ruïnós i 120 que tenen mancances de serveis (per exemple, el lavabo es troba a l'exterior o els manca electricitat).

Pel que fa a la tipologia dels habitatges, el Pla Local d'Olot indica que un 13% dels que hi ha a la ciutat són de lloguer i el 87% restant, de compravenda. Dins aquest darrer percentatge, hi ha un 30% d'habitatges que són obra nova.

Un 67,5%, sense accés

La diagnosi que s'ha fet a la capital de la Garrotxa també analitza quines perspectives de futur tenen els qui vulguin comprar-se un habitatge a la ciutat. En aquest apartat, el pla local precisa que el nivell d'ingressos d'un alt percentatge de persones que en els propers anys vulguin signar una hipoteca no seran compatibles amb els preus del mercat.

'L'informe indica que es preveu que el 67,5% d'aquest col·lectiu, ja siguin persones soles o parelles, no podran accedir a comprar-se un pis i hauran d'optar per anar de lloguer', indica Planagumà. El regidor precisa que, per a establir aquest percentatge, s'ha estudiat un llindar d'ingressos de 3.500 euros nets i s'han creuat amb dades de població i preus de l'habitatge.

Rehabilitació i lloguer

Les dades que recull el document serviran a partir d'ara com a full de ruta per ajustar el parc actual d'habitatge a les necessitats socials de la ciutat i definir estratègies de futur. El regidor d'Habitatge també destaca que, per a fer-ho, es comptarà amb la participació dels olotins perquè puguin fer arribar les seves preferències a l'Ajuntament i que el consistori les reculli.

De totes maneres, Llorenç Planagumà ha avançat que un dels aspectes en els quals preveu incidir l'equip de govern serà en la rehabilitació i el lloguer. 'Pensem posar l'accent en aquests dos temes durant els propers anys per garantir l'accés a l'habitatge, i no pensar massa en obra nova', ha conclòs en regidor d'Habitatge d'Olot.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
Enllaços recomanats: Juegos | Proteja ahora su casa por sólo 99 €
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes