L´Escala busca lloc per a la sardana

El consistori pregunta als ciutadans a través de la web municipal on ubicar l'escultura

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
El moment del polèmic trasllat del monument a la cobla. <br/>
El moment del polèmic trasllat del monument a la cobla.
 conxi molons

L'ESCALA | DDG
Trobar la millor ubicació possible per a l'escultura commemorativa de la Ciutat Pubilla de la Sardana 2010. Aquest és el principal objectiu de l'enquesta que el consistori de l'Escala ha penjat a la seva pàgina web municipal. És en ella on s'encoratja als habitants de la vila costanera a participar a escollir una bona ubicació per aquest emblema i per a quin motiu.
"Última hora", alerta la web municipal del municipi. La pregunta: a quin lloc del poble posaries una escultura commemorativa de l'Escala Ciutat Pubilla de la Sardana 2010? Participa-hi. Un cop a dins, el consistori exposa que el municipi es convertirà l'any vinent en la capital mundial d'aquesta tradicional dansa catalana. Per recordar aquesta ocasió, expliquen, i que "el nostre municipi és la cinquantena Ciutat Pubilla de la Sardana, una de les accions previstes és elaborar una escultura commemorativa". Amb aquest objectiu, afegeixen, "volem saber la vostra opinió sobre quin creieu que seria el lloc més adient per a posar-la".
El consistori va aixecar la polèmica entre els sardanistes quan, fa mesos, va anunciar el trasllat de l'emblemàtic monument a la cobla que hi havia ubicat a la platja al final del passeig Lluís Albert. La Direcció General de Costes va requerir el canvi d'ubicació de l'obra i els sardanistes van reclamar a l'Ajuntament que "fos més ferm" i el monument es quedés on era. Finalment, el mes de juliol passat el consistori va dur a terme el trasllat tot i el malestar manifestat per l'Agrupació Avi Xaxu, que va acabar per acceptar-ho.
El debat es va traslladar també al carrer, entre els veïns, amb opinions de tot tipus. I és que, malgrat que feia només dos anys que hi era instal·lada, l'escultura es va convertir en tot un referent a la zona i en un dels monuments més emblemàtics de la població costanera. El nou emplaçament és on tradicionalment se celebra l'Aplec i la permet fer visible des del passeig i des de l'avinguda Ave Maria.

Aconseguir el conscens
Amb l'objectiu, sembla, que la polèmica suscitada al municipi no es torni a repetir, en aquesta ocasió el consistori municipal ha optat per preguntar als ciutadans i ciutadanes, abans no es realitzi aquesta nova escultura, el lloc on creuen que seria més adient instal·lar-la. I és que des de fa mesos la població exposa el títol que ostentarà en relació a aquesta popular dansa i, per aquest motiu, el seu emplaçament hauria de ser un projecte consensuat i acceptat per a tothom. D'aquesta manera, l'enquesta servirà al consistori per trobar el seu lloc a la sardana.

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes