GIRONA |ALBERT SOLER
Josep Maria Nadal, durant onze anys rector de la UdG i considerat el principal artífex que Girona tingui estudis universitaris, va ressaltar ahir la importància que va tenir en el seu moment la creació d'uns estudis oficials de turisme a la ciutat per aconseguir-ho. Segons va explicar ahir Nadal, que Girona obtingués abans fins i tot que Barcelona uns estudis oficials de turisme va ser "importantíssim" per aconseguir més endavant la universitat. Així mateix, Nadal va recordar les dificultats d'aquells estudis creats l'any 1989 i la "valentia" dels primers estudiants, ja que no sabien exactament on es ficaven i van haver de pagar 10.000 pessetes de l'època per matricular-se. Nadal va evocar aquells inicis ahir en l'acte de celebració del vintè aniversari dels estudis de turisme a Girona, que va tenir lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres de la UdG.
La celebració va reunir un nombrós públic entre alumnes, exalumnes, personal d'administració i serveis, professors i exprofessors -amb escassa presència del sector empresarial turístic i de les entitats públiques de promoció turística-, així com els directors que els estudis han tingut en els 20 anys: Josep Maria Corretger, José Antonio Donaire, Joaquim Majó i l'actual degà, Lluís Mundet.
L'acte, entre nostàlgic i festiu, va comptar després dels parlaments amb pica-pica i música en el mateix claustre de la Facultat de Lletres.