GIRONA | MARC ROVIRA
La secció quarta de l'Audiència de Girona ha donat per tancada la investigació sobre la caiguda mortal de Neus Casellas Carreras, la jove que a mitjans d'agost del 2005 va precipitar-se per un penya-segat d'Aigua Xelida, a Tamariu. La decisió ve després que la germana de la noia acudís a la via judicial per mirar d'aclarir si hi havia hagut negligència en el manteniment del camí de ronda. Els propietaris d'una finca que toca amb el camí i fins i tot representants de l'Ajuntament de Palafrugell (el llavors regidor de Seguretat Antoni Rocafull va arribar a anar a declarar) van ser instats a comparèixer al jutjat per donar detalls de qui era el responsable del manteniment i conservació del camí per on es va estimbare la noia. En joc hi havia una acusació per homicidi imprudent però primer el jutjat i ara definitivament l'Audiència han descartat l'existència d'un responsable en el tràgic accident que va acabar amb la vida de la jove.
La interlocutòria de l'Audiència recull que la noia i uns seus companys tornaven de la cala i, de sobte, ella va precipitar-se al mar, on quedaria greument ferida i acabaria morint per ofegament. Cap dels membres del grup va veure caure Neus Casellas i, per tant, a criteri de l'Audiència les causes que van propiciar l'accident no estan clares. En concret, la resolució exposa que "tots van parar-se a contemplar el paisatge" però "no se sap si va entrebancar-se amb alguna planta o amb algun element artificial que hi pogués haver, com ara un cable". L'Audiència tampoc descarta que la jove pogués perdre l'equilibri i precipitar-se al buit.
El lletrat Jordi Corominas apuntava ahir que "ara cal estudiar l'opció de recórrer a la via civil o administrativa. L'Audiència ens deixa una porta oberta per fer-ho".