Els Bombers han rescatat 42 boletaires aquest any però no han cobrat cap servei

Des de l'1 d'octubre passat la Generalitat pot passar la factura a les víctimes del cost que ha suposat la seva recerca

 02:03  
Una dona recull uns bolets en un bosc d´Arbúcies, en una imatge d´arxiu.
Una dona recull uns bolets en un bosc d´Arbúcies, en una imatge d´arxiu. diair de girona

GIRONA | TÀNIA TÀPIA/ACN Els Bombers de la Generalitat han fet, des del mes de setembre, 42 rescats de boletaires que han anat a la muntanya i s'han perdut o han necessitat algun tipus d'atenció especial. No obstant això, els Bombers ja poden començar a cobrar els rescats de ciutadans negligents a partir de l'1 d'octubre, encara que no ho han fet en cap supòsit, tampoc entre els boletaires. La campanya va començar, al setembre, amb més rescats que l'any passat (15 davant dels 13 del 2008) però la mala climatologia per als bolets ha fet que hi hagi menys rescats que l'any passat, quan la campanya va acabar amb 57 actuacions dels Bombers a la muntanya.

Any rere any creix l'afició per anar a buscar bolets a la muntanya. Això fa que gent que, fins ara, no s'havia interessat per aquesta pràctica vagi a la muntanya sense el suficient coneixement de la zona o de l'avituallament que ha de dur. Aquesta és l'explicació que des dels Bombers troben a l'augment dels darrers dos anys d'actuacions a la muntanya per rescatar boletaires. "Jo crec que el nombre de rescats no ha crescut per imprudència o perquè la gent sigui més insensata sinó perquè hi ha més boletaires i gent de ciutat que no coneix l'entorn", va justificar Lanau, que explica que "no és tema d'actitud, sinó d'increment de persones circulant". La directora general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, Olga Lanau, va explicar que des de fa dos anys ha augmentat molt el nombre de rescats de boletaires, ja que el 2007 només se'n van fer 14. El mes de setembre passat els Bombers van fer 15 rescats (13 el 2008), 22 a l'octubre (34 el 2008) i 5 des de l'inici de novembre (10 el 2008). Va afirmar que aquest augment està causat perquè cada vegada va més gent a la muntanya i no per "una actitud d'inconsciència dels ciutadans". "Si va més gent a collir bolets; alguns, sense saber-ne prou, és normal que pugi el nombre de rescats", va argumentar.

Des de l'1 d'octubre, els Bombers poden cobrar els rescats que fan als ciutadans que han estat negligents o han abusat dels serveis d'emergència sense que fos necessari. No obstant això, Lanau ha explicat que encara no han cobrat cap rescat i que tampoc hi ha cap cas susceptible de cobrar-se.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya