´Amb l´Alt Pirineu, ens convertiríem en la ´vegueria dels pobres´´

Joan Pous
vicepresident del consell comarcal de la cerdanya (ciu)

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 regió 7

L.F.G. | GIRONA
Joan Pous (CiU), quan va ocupar la presidència del Consell Comarcal, va ser un dels principals impulsors de la Llei de Règim especial, i per això va tenir el primer torn de paraula durant la seva defensa al Parlament.

Què significa el rebuig de la Llei de règim especial de la Cerdanya?
Un nou intent frustrat, ja que és la tercera vegada que s'ha presentat la proposta. El Parlament hauria d'entendre que si som l'única comarca que en 30 anys ha presentat un proposició de llei deu ser per alguna cosa i que patim problemes importants derivats de la divisió provincial. Amb l'esmena a la totalitat del tripartit no s'ha pogut debatre la llei i ens hem quedat com estàvem. Però no perdem l'esperança, hi tornarem.
Què opina de l'actitud del tripartit?
Ha amagat el cap sota l'ala i ha mostrat la seva indiferència cap als problemes reals del territori. Personalment, em va decebre que, havent presentat el tripartit una esmena a la totalitat, durant el debat d'aquesta s'absentessin bona part dels seus diputats. Tampoc hi era el president de la Generalitat, el conseller de Governació, que és el conseller del ram i el més pròxim a nosaltres territorialment, i que, excepte un conseller en moments puntuals, faltés el Govern sencer. Això és una clara mostra d'insensibilitat cap a la nostra comarca. A més, van fer servir arguments que des del punt de vista jurídic i polític no s'aguantaven per enlloc.
Què faran les institucions de la comarca després d'això?
El proper dia 25 de novembre, al Museu Cerdà de Puigcerdà, s'ha previst un acte unitari de tots els partits de la comarca per refermar la nostra posició. És un acte obert a tothom per tornar a explicar la proposta de Llei de règim especial i també com ha anat tot aquest procés.
El Govern justifica la seva posició en contra de la proposta perquè s'està elaborant la nova divisió territorial (vegueries). Com afectarà a la Cerdanya aquesta nova divisió territorial?
Per nosaltres, la vegueria de l'Alt Pirineu no és la solució. Jurídicament, no està gens clar que la part gironina de la Cerdanya es pugui incorporar a la nova vegueria, de manera que es consolidaria la divisió provincial. A més, és una vegueria inviable econòmicament: tenint en compte que el finançament és en funció dels habitants, i que la vegueria de l'Alt Pirineu representa el 20% del territori català però només l'1% de la població, ens convertiríem, si se'm permet l'expressió, en la "vegueria dels pobres". Fa temps vaig fer un article explicant-ho i de moment ningú l'ha pogut rebatre. En resum, a la Cerdanya existeix una oposició general a la vegueria de l'Alt Pirineu, i aquest posicionament no és un caprici dels polítics sinó que es tracta d'una opinió de tota la població.

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes