L'aeroport Girona-Costa Brava podrà acollir l'aterratge d'un ventall més ampli de tipus d'avions després que s'ampliï la pista del camp de vol de l'aeròdrom gironí. En concret, Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) preveu allargar l'actual camp de vol, que fa 2.400 metres de llargada per 45 metres d'amplada i dotar-lo d'uns 350 metres més a la capçalera sud i 90 metres a la nord, així com la construcció d'àrees de seguretat als laterals de la pista.

Una altra instal·lació de Vilobí d'Onyar que es preveu remodelar és la plataforma d'estacionament de les aeronaus, que un cop s'hi facin obres s'augmentarà la seva capacitat per poder-hi posar més aeronaus estacionades.

Ambdues actuacions d'ampliació a les instal·lacions de l'aeroport Girona-Costa Brava es troben incloses al Pla Director d'aquesta zona aeroportuària i que ara es troba desenvolupant la seva tercera fase. El primer pas perquè aquestes remodelacions puguin ser una realitat s'acaba d'anunciar des del Ministeri de Foment amb la posada a informació pública durant 15 dies de les finques que seran objecte de les expropiacions forçoses per poder dur a terme aquests treballs.

En total, aquest expedient d'expropiació afecta 17 finques dels municipis de Vilobí d'Onyar i Aiguaviva (Gironès) que conformen 90.126 metres quadrats afectats, dels quals 2.571 no es trobaven inclosos en el Pla Director. Aquest darrer fet, però, segons Aena no és estrany ja que, tot i no ser-hi inclosos, els estudis han demostrat que cal agafar més terrenys, asseguren.

Tot i l'anunci de Foment, per ara no hi ha data per iniciar aquestes reformes, si bé asseguren que un cop arribi el moment es desenvoluparan i que amb una pista més llarga s'hi guanyarà, ja que permetrà que alguns avions que fins ara no poden aterrar-hi, com ara un Airbus 380, ho puguin fer gràcies a l'ampliació de la pista. Tot i això, reconeixen que tot es desenvoluparà depenent de l'evolució d'aquest aeròdrom i el seu mercat.

Més de 93 milions invertits

Segons Aena, en aquests moments l'aeroport Girona-Costa Brava i amb les actuals instal·lacions té l'espai suficient poder atendre el trànsit aeri que té.

Així doncs, amb l'ampliació de la pista de moment queda arraconada la idea, que surt al pla director de l'aeroport de Girona, de la possibilitat de construir una segona pista a l'oest de l'actual si se supera la xifra de 8 milions de passatgers.

El pla director de l'aeroport de Girona es va aprovar l'agost del 2006, té vigència fins al 2020 i ja s'hi han invertit més de 93 milions, en l'aeroport de Girona, comptant construccions de pàrquings, de nous edificis, de material més modern, un bloc tècnic i la millora de la terminal, entre d'altres.