L'Ajuntament de Figueres està estudiant crear nous espais de zona blava de pagament de cares a l'any vinent. Tot i que de moment només s'ha presentat un plànol amb les zones on es podrien desenvolupar, si finalment es porten totes a terme suposarien 433 noves places a a tres àrees de la ciutat, que sumades a les 332 actuals suposarien un total de 765 aparcaments de pagament a tota la ciutat. Aquest sistema implicaria una recaptació d'1,3 milions d'euros anuals, una part dels quals els rebria Fisersa -empresa mixta municipal que gestiona el servei- i l'altra el consistori.

L'alcalde i regidor d'Urbanisme, Santi Vila (CiU), ha demanat a l'empresa que faci un estudi de la viabilitat sobre la mobilitat que comportaria per a la ciutat aquest projecte. El cost d'instal·lació de l'estramat està valorat en uns 500.000 euros. En les darreres reunions, però, els membres d'ambdues administracions han parlat de reduir o eliminar algunes d'aquestes zones ampliables, tot i que no s'han concretat.

Eliminació de places

Amb el projecte que està estudiant el consistori i al qual ha tingut accés Diari de Girona, s'eliminarien les 31 places que hi ha entre el carrer Ample i el Muralla -on s'està duent a terme el Pla de Barris del centre històric i on, a més, es vol potenciar el pas per a vianants- i s'ampliarien a diversos punts, en molts casos, resseguint i continuant les zones actuals.

Així, la proposta que hi ha sobre la taula preveu com a zones ampliables diversos carrers propers al carrer Nou i el Méndez Nuñez, com són la plaça Creu de la Mà, el Clerch i Nicolau, Sant Antoni, Sant Llàtzer, Plaça del Gra, Esperança o Nostra Senyora de Lourdes. També es podria incloure la zona de la plaça de la Palmera fins a l'accés a la ciutat des de la carretera de Llançà, la plaça Terradelles, el carrer Rentador, Pella Forges, Eras Vila, Sol Isern i Josep Sol Isern. Finalment, a la zona del carrer de Vilafant, s'hi afegirien els carrers Olot, Col·legi, Sant Vicenç, Tarreres, Sant Esteve, Príncep, Rodes, de la Rosa, Tortellà i Álvarez de Castro.

L'objectiu és millorar la mobilitat a la ciutat -que ara s'està estudiant-, ja que rep moltes persones de pas de tota la comarca, i potenciar, d'altra banda, les zones per a vianants al nucli històric i comercial de la ciutat. En total suposarien unes 433 places, més del doble de les actualment existents.

Aquest, però, seria un projecte de màxims. En la darrera reunió que es va dur a terme i segons ha pogut saber aquest diari, però, s'hauria parlat de reduir les zones susceptibles de convertir-se en blaves, tot i que no es va concretar de quines es tractaria. En total, i segons la proposta que en aquests moments hi ha sobre la taula, el cost d'instal·lació d'aquestes noves zones blaves suposaria uns 500.000 euros.

Més de 300 places actuals

En aquests moments, Figueres té tres zones amb aparcaments de pagament: al carrer Nou i el Méndez Nuñéz; al carrer Caamaño, Plaça de la Palmera, Escorxador i carrer Ample i Muralla i al carrer Vilafant i la Pujada del Castell i carrer de la Tramontana. En total, 363 places que permeten una recaptació de 725.000 euros anuals. Per aquest servei Fisersa té uns costos de 423.000 euros i una recaptació de 472.000. El consistori, per la seva banda, en rep 252.000 per aquest concepte, amb les sancions per infracció a part.