Fornells no té previst al·legar al nou enllaç amb l´AP-7 però Aiguaviva vol un accés directe

El nou projecte se simplifica a través de connexions vials que suposen un menor impacte sobre el territori respecte al primer disseny

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

GIRONA | JOFRE SÁEZ
Fornells de la Selva valora "molt positivament" el nou enllaç que el Ministeri de Foment i Acesa han projectat per enllaçar l'autopista amb l'A-2. El regidor d'Urbanisme, Mateu Parera, afirma que el nou disseny té una menor afectació sobre el territori i, alhora, manté la filosfia del viaducte com a via d'accés directe al polígon industrial i al nucli urbà. Els serveis tècnics treballen aquests dies amb les particularitats del nou enllaç, però de moment, no tenen previst presentar cap al·legació. A Aiguaviva, l'altre municipi afectat, es veuen les coses d'una altra manera i consideren que aquest segon projecte no té en compte l'accés directe amb el municipi que ja havien reclamat durant el primer període d'exposició pública.
El regidor d'Urbanisme de Fornells destaca que el nou projecte, redactat de forma consensuada entre l'Estat i la concessionària, "redueix la seva afectació sobre el territori en un 50%". Les principals novetats, respecte al primer són, d'una banda, l'eliminació de l'enllaç múltiple en forma de rotonda a diferents nivells que connectava la N-II, l'AP-7, la variant de Sant Daniel i l'accés tant al nucli urbà com al polígon. Un giratori que suposava un major impacte mediambiental i que ara s'ha simplificat amb una sèrie de connexions directes dels vials. I, alhora, es recupera un pas de fauna entre el bosc d'en Mas Estrac i el bosc d'en Serra a banda i banda de l'autopista. Parera recorda que aquest enllaç múltiple impedia l'accés directe des de l'A-2 al polígon indutrial i al nucli urbà i que, tanmateix, s'utilitza com una via d'entrada a la ciutat de Girona pel sud. "La primera proposta ens obligava a entrar a la zona industrial i que connecta amb l'Avellaneda i Vilablareix per un pendent del 6% que hauria posat en perill la circulació dels camions", apunta.
Des d'Aiguavia, la perspectiva no és la mateixa. L'alcalde, Joaquim Mateu, té clar que presentaran noves al·legacions. Reclamen que en sentit sud de l'AP-7 hi hagi una sortida que enllaçi directament amb el municipi i, d'aquesta manera, eviti el pas per Fornells per accedir a Aiguaviva. I, en segon lloc, volen que es garanteixin els accessos als conreus pels camins rurals afectats. L'Ajuntament està pendent de trobar-se amb els veïns per consensuar les al·legacions.

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad