La protectora del Gironès desallotja i diu que lluitarà per instal·lar-se als Àngels

Sant Jordi Desvalls li dóna una setmana per poder traslladar a cases de particulars i a guarderies la seixantena de gossos que encara hi ha

 
Gossos a la protectora, fa uns dies.
Gossos a la protectora, fa uns dies. diari de girona

SANT JORDI DESVALLS | ROSER REYNER
En aquests moments, encara hi ha una seixantena de gossos a les instal·lacions que l'ONG Protectors dels Animals del Gironès té a Sant Jordi Desvalls, d'on ha de marxar perquè ja fa mesos una sentència va concloure que infringia la normativa urbanística. El consistori va donar a l'entitat temps fins avui per tancar portes, però finalment durant tota la setmana que ve també podrà anar desallotjant els gossos, als quals ha trobat acollidors particulars i guarderies que l'ONG haurà de pagar. Una solució temporal en la majoria dels casos, i sense una sortida clara a llarg termini, perquè l'entitat no té el permís de Medi Ambient per ubicar-se als terrenys de la zona dels Àngels de Girona que va adquirir fa uns anys amb el vistiplau, assegura, del consistori gironí, que es remet als informes de Medi Ambient. La protectora afirma, però, que lluitarà, sense descartar accions legals per aconseguir instal·lar-se als seus terrenys.
L'ONG Protectors dels Animals del Gironès va néixer l'any 2002 i durant al voltant de cinc anys va prestar serveis al consistori gironí i al Consell Comarcal del Gironès, que hi traslladaven gossos i gats que havien estat un temps a les gosseres i no havien estat reclamats per ningú. Després, aquesta relació es va trencar. La protectora es troba situada en uns terrenys de Sant Jordi Desvalls, però un conflicte urbanístic entre aquest ajuntament i l'entitat va acabar amb una sentència del Tribunal Superior de Justícia que indicava que l'entitat havia de deixar de dur a terme l'activitat als terrenys en qüestió.
El problema va sorgir en un temps en què no disposava d'una ubicació alternativa, i finalment va decidir comprar 60.000 m2 de terrenys a la zona dels Àngels de Girona. La protectora assegura que ho va fer amb el vistiplau de paraula del consistori, però després de la compra, en la tramitació dels permisos, no es van aconseguir els de Medi Ambient perquè els nous terrenys són en una zona protegida (PEIN) i no urbanitzable.
Després de tot, l'ONG es mostra "indignada" tant amb el consistori com amb Medi Ambient, i recorda que els terrenys que va comprar havien estat un abocador, no sense insistir que l'Ajuntament de Girona va veure amb bons ulls la compra dels 60.000 m2 dels Àngels. Per tot plegat assegura que el seu únic objectiu és ubicar-se als seus terrenys i que remourà cel i terra per a això.
Des del consistori, l'actual regidor de Medi Ambient, Enric Pardo (en el moment de la compra ho era Ponç Feliu), manté que és clar que la protectora no es pot instal·lar en aquests terrenys, perquè així ho estableix el Departament de Medi Ambient, alhora que es mostra disposat a ajudar l'entitat a buscar una zona privada destinada a equipaments on es pugui traslladar. I remarca que l'entitat va comprar sense tramitar els permisos i tenir la garantia que els obtindria, cosa que considera la font del conflicte.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya