L´accessibilitat és l´assignatura pendent del 85% dels municipis gironins

La Generalitat no ha aplicat cap sanció per incompliment de la normativa, que preveu revisar a partir de l'any que ve

 
Desplaçar-se pel carrer pot convertir-se en una odissea per a les persones amb problemes de mobilitat.
Desplaçar-se pel carrer pot convertir-se en una odissea per a les persones amb problemes de mobilitat. aniol resclosa
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | S. BONET Provar-se roba en una botiga, treure diners d'un caixer automàtic o passejar pels carrers d'una ciutat poden convertir-se en una odissea per a les persones amb problemes de mobilitat. Per facilitar el seu dia a dia, la Generalitat va aprovar el 1991 el codi d'accessibilitat que, entre d'altres mesures, obligava els ajuntaments a redactar un pla per suprimir paulatinament les barreres arquitectòniques de la via pública. Catorze anys després, només 33 dels 221 municipis gironins han fet els deures i disposen d'aquest full de ruta, segons dades del Departament d'Acció Social i Ciutadania.

Sense sancions
L'incompliment de la normativa, però, no s'ha traduït en l'aplicació de sancions, tal com estava previst. La Generalitat no ha multat cap ajuntament de les comarques gironines malgrat que el Consell d'Accessibilitat ha rebut almenys vuit denúncies de particulars o entitats en els últims tres anys. Una d'elles és MIFAS, que va denunciar davant d'aquest organisme l'oficina de Correus de Puigcerdà, perquè no era accessible. Després de mesos de queixes, es va solucionar el problema.
El Departament d'Acció Social i Ciutadania justifica la falta de sancions assegurant que la majoria de municipis tenen moltes dificultats a l'hora d'el·laborar un pla d'accessibilitat. A més, és conscient que molts municipis, sobretot els més petits, no tenen els recursos suficients per adaptar les seves instal·lacions a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda. Davant d'això, ha decidit no aplicar cap sanció i redactar un nou codi d'accessibilitat que s'adapti a les necessitats actuals. La nova legislació ampliarà els requeriments, ja que alguns dels criteris d'accessibilitat del 1991 han quedat, segons assegura, desfasats.
Un cop aprovada la nova normativa d'accessibilitat, la Generalitat treballarà perquè els municipis s'adaptin a la legislació. Per estimular les poblacions perquè eliminin les barreres arquitectòniques, la Generalitat preveu recompensar els ajuntaments atorgant-los subvencions.
L'any vinent el Govern català començarà a redactar l'esborrany del nou codi d'accessibilitat que ha de posar els fonaments per a l'eliminació definitiva de les barreres arquitectòniques que encara avui dificulten els desplaçaments de les persones amb mobilitat reduïda.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya