PSC, PP i la regidora no adscrita de Vilafant presenten una moció de censura

La regidora, Consol Cantenys (PSC), es podria proclamar nova alcaldessa al proper ple, que s'ha de celebrar en deu dies

 01:01  
L´actual alcaldessa, Pepi Comalada.
L´actual alcaldessa, Pepi Comalada.  diari de girona
 MULTIMÈDIA
 NOTÍCIES RELACIONADES

VILAFANT | G.T Els grups municipals del PSC, PP i la regidora no adscrita Rosa ?Torrent van presentar ahir al migdia una moció de censura contra ?l'actual equip de govern de Vilafant (CiU i VIU), en minoria. La regidora socialista i presidenta del Consell Comarcal, Consol ?Cantenys, es perfila com a sucessora i es podria proclamar com a nova alcaldessa del municipi al proper ple que s'ha de celebrar abans del 19 de desembre. El principal punt de discòrdia i que ha desencadenat la situació actual ha estat el polèmic projecte del Poliesports al qual els grups, fins ara a l'oposició, no donen suport.
Ja fa diverses setmanes que l'ombra de la moció de censura plana sobre aquest municipi. Malgrat que la regidora no adscrita, Rosa Torrent, va negar en el moment en què va abandonar l'equip de govern que estigués plantejant-se aquesta possibilitat i també va assegura que no contemplava pactes amb els altres grups, la situació va fer un gir ahir al migdia. Els regidors del PSC, PP i Torrent van presentar la moció de censura al consistori. A partir d'ara, el ple en què aquesta es faci efectiva s'haurà de dur a terme en els propers deu dies. Segons ha pogut saber Diari de Girona, encara no s'han definit les diverses àrees que abordarà cadascú però el que estaria més clar és qui seria la nova alcaldessa del municipi: la socialista, Consol Cantenys -amb qui ahir aquest diari va intentar contactar sense èxit-. L'encara alcaldessa de Vilafant, Pepi Comalada (CiU), va explicar en declaracions a Catalunya Ràdio que no podia fer cap valoració de la situació perquè s'acabava d'assabentar de la notícia i que s'havia de reunir amb els membres de l'equip de govern per abordar aquesta qüestió.
Segons sembla, els contactes per iniciar la moció s'haurien iniciat el passat mes d'octubre, després que la regidora de ViU abandonés l'equip de govern, deixant-lo de set a sis regidors. Des d'aleshores, es van mantenir diverses reunions i contactes. I és que, malgrat les reticències de les direccions provincials i nacionals del PP -que fins ara havien apostat per un pacte amb CiU-, la regidora popular, Assum Martínez no està disposada a fer-ho de la mà de Comalada i el tinent d'alcalde, Josep Serra (ViU). L'actual equip de govern ha viscut aliè a aquestes negociacions des del principi i, en tot moment, ha negat que s'estigués plantejant una moció de censura.

Govern en minoria
Comalada va convertir-se en alcaldessa del municipi a les darreres eleccions del 2007. Ho va fer de la mà de cinc regidors de CiU i dos del grup de ViU. El PSC, amb cinc regidors més, i el PP, amb una regidora, va quedar-se a l'oposició. Tot va canviar el mes d'octubre passat, quan la regidora Torrent va abandonar el govern al·legant "desacords" però descartant cap canvi immiment. La situació va deixar el govern municipal en minoria i el desenllaç ha arribat en forma de moció de censura.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya