Comerç

El mercat de Sant Feliu farà noves concessions després de 45 anys

 08:27  
El mercat de Sant Feliu farà noves concessions després de 45 anys
El mercat de Sant Feliu farà noves concessions després de 45 anys  

SANT FELIU DE GUÍXOLS CARLES TORRAMADÉ El mercat de Sant Feliu de Guíxols va construir-se el 1930 i, actualment, està sent objecte de la principal reforma que hi ha hagut des d'aquell any. Però aquesta no és l'única fita destacada que viurà el mercat: l'Ajuntament prepara la convocatòria d'una nova concessió, la primera des del 1965, quan es va fer l'última. Des d'aleshores, la concessió s'ha anat prorrogant fins al febrer de l'any que ve, data en què l'Ajuntament vol realitzar el concurs. El regidor del Mercat, Carles Motas, ha expressat que per adjudicar la concessió tindrà més pes el projecte empresarial que els diners que hi aportin els candidats.
Actualment, el mercat guixolenc té tan sols una desena de parades en funcionament i la resta, la gran majoria, estan tancades. De fet, per la reforma, s'han pogut traslladar totes en un costat del recinte sense que a ningú li falti un espai per a la seva parada. Amb les obres, la intenció és que n'hi hagi 16, que tindran unes dimensions considerablement més grans que les actuals i podran tenir magatzem o, fins i tot, construir-hi un obrador. També es construirà un altell perquè s'hi instal·li un restaurant i es col·locarà un ascensor. Una reforma que puja a uns tres milions d'euros finançats per l'Ajuntament, la Diputació de Girona, els fons Feder i de Patrimoni i Paisatge de la Generalitat. Les obres han d'acabar abans del 2011.
Abans d'acabar, però, l'Ajuntament ja vol tenir adjudicades les concessions de les 16 parades. Per això, el febrer es farà el concurs en què es tindran en compte els diners que hi aportin els candidats i el projecte empresarial, si bé aquest tindrà més pes que la quantitat econòmica.
El preu de sortida de les parades oscil·la entre els 35.000 i 80.000 euros: el preu estàndard és de 60.000. I s'ha establert que el sostre màxim que es podrà comptar en el concurs és un 20% del preu de sortida, és a dir, si surt per 60.000 euros, s'hi podran aportar com a molt 72.000 euros. Motas ha manifestat que això s'ha fet perquè no sigui una subhasta i es potenciïn aspectes empresarials com ara el producte, la decoració de la parada o els dies d'obertura. A més, segons el regidor, es permet que les empreses petites familiars puguin accedir al mercat.
Aquesta concessió serà per 25 anys i serà la primera que es fa des de 1965, quan es va canviar el reglament i la concessió era anual, si bé no es va seguir fent. Fins aleshores, cada parada tenia la seva concessió, adquirida per subhasta, i tant podien ser, per exemple, de cinc com de deu anys.
De moment, segons Motas, ja hi ha persones que han contactat amb l'Ajuntament interessades en les parades, com cafès a granel, pastisseries, fleques i quiosc.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya