EUiA de Blanes diu que l´interventor no va autoritzar ni l´auditoria ni la seva despesa

El grup estudia denunciar l'equip de govern per comprometre i perjudicar el municipi

 

BLANES | MARTÍ SANTIAGO
La tan mencionada auditoria del Compte General de Blanes pot acabar convertint-se en un bumerang per al govern (CiU, PDB, PP) perquè, com afirma l'agrupació d'EUiA, ni comptava amb l'autorització de l'interventor municipal ni aquest tampoc hauria permès la despesa de 20.532 euros. A això cal sumar que la llei de contractes del sector públic especifica que els contractes superiors a 18.000 euros s'han de realitzar mitjançant concurs i no per adjudicació directa, com va procedir-se en l'esmentada auditoria, encarregada a l'empresa Artecnia Audit SL, la qual es va extingir el 20 d'octubre passat, dos dies després d'entregar les conclusions de l'informe econòmic a l'Ajuntament.
El portaveu de la formació federalista, Joan Salmerón, manifesta que els serveis jurídics d'EUiA estan estudiant la possibilitat de denunciar per via penal l'alcalde de la població, Josep Trias (CiU); el regidor d'Hisenda, Joan Burjachs (CiU); el regidor d'Esports, Anselm Ramos (PDB); i el regidor de Medi Ambient, Celestino Lillo (PP), per ser els responsables de realitzar una roda de premsa en nom del govern on van exposar els resultats de l'auditoria sense mostrar l'estudi a l'oposició ni haver convocat prèviament la Comissió Especial de Comptes.
També considera que aquest fet posa en qüestió la solvència de Blanes i farà que els bancs siguin més refractaris a l'hora d'atorgar crèdits que, d'altra banda, tindran uns interessos més elevats.
Salmerón ha indicat que resulta "inadmissible" que l'actual govern critiqui la gestió ecònomica de l'anterior mandat "quan aleshores els comptes es van aprovar per unanimitat". És més, el regidor ha recordat que el 2009 ha estat l'única vegada que s'aproven uns comptes sense vot unànim perquè la liquidació de l'any 2008 ha generat un dèficit de 5,4 milions d'euros que obliga l'Ajuntament a sotmetre's a una pla de sanejament fins al 2015.
L'edil sospita que el govern va especificar a l'empresa auditora els resultats que esperava obtenir, ja que les conclusions reflecteixen que la situació econòmica de l'Ajuntament es va agreujar el 2006, just el mateix any que ERC va ser expulsada del govern.
"Han començat la campanya electoral i volen repeteir les eleccions on Fèlix Bota (CiU) va guanyar per 256 vots repetint una mentida", afegeix el federalista.

Favors de l'empresa de neteja
EUiA ha posat en dubte les paraules de l'exregidor d'ERC Joan Puig, que acusava el portaveu del PSC, Josep Marigó, de demanar a l'empresa encarregada de la neteja que no presentés les factures per poder liquidar els pressupostos amb superàvit.
En un gest que evidencia la sintonia entre EUiA i PSC, Salmerón ha manifestat que Joan Puig "no té credibilitat" i, en canvi, "Marigó em mereix tota la confiança".

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya