Blanes inaugura el centre cultural Els Padrets després de sis anys tancat al públic

L'anterior govern va evitar reformar-lo per poder sufragar altres projectes tot i que ja s'havia pintat el fresc de la cúpula

 
Una imatge del fresc on Ulisses és a la barca mentre Perseu allibera Andròmeda i la Pietat ascendeix al cel.
Una imatge del fresc on Ulisses és a la barca mentre Perseu allibera Andròmeda i la Pietat ascendeix al cel. carles colomer

BLANES | MARTÍ SANTIAGO
No tots els governs tenen les mateixes prioritats i, a vegades, els projectes que ideen s'encallen, es modifiquen o desapareixen. Blanes no és una excepció en aquest sentit i avui, l'alcalde de la població, Josep Trias (CiU), inaugurarà oficialment el centre cultural Els Padrets després que hagi estat tancat al públic durant sis anys. Es tracta d'una antiga capella utilitzada com a magatzem de tabac i que ara servirà per realitzar actes de petit format com exposicions, casaments o concerts. No obstant això, tret de les dues actuacions musicals que s'oferiran avui, no hi ha prevista cap programació.
El principal atractiu del recinte és un gran fresc al sostre de 15 metres de llargada i cinc d'amplada de notòria inspiració barroca que recrea un escenari estretament vinculat a la cultura mediterrània. L'obra, realitzada per l'artista blanenc Ricard Ferrer, ha romàs enclaustrada des de l'any 2003 perquè l'anterior equip de govern no va creure oportú destinar una partida del pressupost a la reforma d'aquest espai municipal per centrar-se en altres projectes. El portaveu del PSC, Josep Marigó, ho justifica apuntant que durant el seu mandat es va treballar "amb el teatre municipal, la biblioteca comarcal i l'arxiu".
Trias ha evitat especificar quin és el preu que ha hagut de satisfer l'Ajuntament per a la creació d'aquest centre cultural però no s'ha estat de qualificar-ho com "una inversió molt ben gastada".

Retrobar-se amb la creació
L'artista -que també disposa d'un fresc al Museu del Rellotge de Figueres i a l'oratori de Vilarig-, s'ha mostrat satisfet de "retrobar-se" amb la seva creació i ha reivindicat la seva tècnica argumentant que durant tota l'Edat Mitjana es va perdre l'estil de pintar al fresc fins que Giotto la va recuperar pintant la basílica de Sant Francesc d'Assís, a Itàlia. Ferrer ha reblat el clau afegint que "cap dels grans noms de la pintura del segle XX va fer mai un fresc". I és que l'artista ja ha manifestat en diverses ocasions que el seu art no s'ha comprès a Catalunya.
El fresc pintat és una composició mural amb poc simbolisme però amb gran part d'història. La protagonitza un mascaró de proa d'una antiga nau de romans que duu l'escut de Blanes i a la qual precedeix la barca on Ulisses està lligat al màstil per evitar la temptació dels cants de les sirenes. A banda de diversos elements marins, l'obra incorpora la lluita d'en Tem amb un gran pop extret de l'obra Marines i Boscatges, de Joaquim Ruyra així com Perseu alliberant Andròmeda i la Pietat ascendint al cel.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya